سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس/

بومی شدن ساخت دستگاه ثبت اطلاعات تثبیت مایعات گازی در پالایشگاه سرخون و قشم

دانش ساخت دستگاه ثبت اطلاعات واحد تثبیت مایعات گازی در کشور بومی شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس متخصصان شرکت پالایش گاز سرخون و قشم دستگاه ثبت اطلاعات واحد تثبیت مایعات گازی را در کارگاه الکترونیک تعمیرات ابزار دقیق این پالایشگاه ساختند.

هزینه خرید این دستگاه 160 میلیون ریال است .

مدیر عامل شرکت پالایش گاز سرخون وقشم گفت : از دستگاه ثبت اطلاعات واحد تثبیت مایعات گازی برای نمایش و ثبت اطلاعات و مقدار لحظه ای متغیرها در سیستم های کنترل پالایش استفاده می شود.

زمانی افزود : این دستگاه از نوع الکترونیکی و بدون کاغذ است و علاوه بر ثبت ، رسم و مشاهده میزان جریان گاز ، دما و فشار به صورت ساعتی و روزانه می تواند این اطلاعات را در حافظه نگهداری کند .

مدیر عامل شرکت پالایش گاز سرخون وقشم گفت : دستگاه ثبت اطلاعات واحد تثبیت مایعات گازی در 4 روز و با صرف 70 نفر ساعت نیروی متخصص ساخته شده است .

برای ساخت این دستگاه یک چهارم قیمت خرید آن هزینه شده است .

مایعات گازی خوراک پالایشگاه نفت بندرعباس است .

گاز طبیعی مورد نیاز تأسیسات پالایشگاه گاز سرخون و قشم از 18 حلقه چاه منطقه سرخون و گورزین تأمین می شود.

این پالایشگاه گاز مورد نیاز نیروگاه خلیج فارس ، پالایشگاه نفت ، کارخانه سیمان بندر خمیر ، صنایع فولاد و آلومینیوم هرمزگان و صنایع مس سر چشمه در استان کرمان را تأمین می کند.

این پالایشگاه با تولید روزانه 18 ونیم میلیون متر مکعب گاز طبیعی ، 12 هزار بشکه مایعات گازی ، و 90 تن گاز مایع ، 5 درصد گاز کشور را تولید می کند ./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.