سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش بهره وري در گرو تقويت حمل و نقل ترکيبي

تقويت حمل و نقل ترکيبي از عوامل موثر در افزايش بهره وري در بخش حمل و نقل کشور است.

حجارزاده کارشناس حمل و نقل در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: ارايه خدمات حمل و نقل مناسب تاثير قابل توجهي در افزايش رقابت پذيري صادرکنندگان در بازارهاي هدف و همچنين در کاهش قيمت تمام شده کالاهاي وارداتي دارد.

وي اضافه کرد: اين عوامل به رشد اقتصادي کشور و همچنين ايجاد فرصت شغلي و افزايش رفاه عمومي مردم تاثيرگذار است.

وي افزود: در راستاي افزايش بهره وري در حوزه حمل و نقل بايد توجه ويژه اي به دو مبحث ناوگان و قوانين و مقررات داشت.

اين کارشناس تصريح کرد: در مبحث ناوگان، استانداردسازي و نوسازي ناوگان عمومي که در سطح جاده ها و يا در بخش ريلي در حال فعاليت هستند بسيار حائز اهميت است و اين امر نيازمند استفاده از تکنولوژي هاي جديد دنيا است.

حجارزاده گفت: در کشور حدود 128 هزار مسير روستايي و بين روستايي وجود دارد و چون بخش عمده اي از محصولات مورد نياز مردم مثل گندم از روستاها به دست مي آيد بنابراين ناوگان عمومي در اين بخش تردد زيادي دارد در نتيجه براي افزايش بهره وري اين ناوگان ها بايد به کيفيت و سرعت آنها توجه ويژه شود.

حجارزاده تاکيد کرد: موضوع ديگري که در حوزه حمل و نقل بسيار مهم است تقويت حمل و نقل ترکيبي است.

حمل و نقل ترکيبي اتصال جاده، ريل و دريا در يک نقطه به يکديگر است که اين نقطه بايد قابليت هايي را داشته باشد که حمل و نقل به نحواحسن انجام گيرد.

وي گفت: اگر محدوديت هاي ريلي در ايران مرتفع شود صادرات و واردات کالاها رونق بسيار خوبي مي گيرد که نقطه قوت بسيار خوبي براي اقتصاد ايران خواهد بود چرا که با افزايش ريل ها، کاهش زمان رفت و برگشت قطارها و عملکرد درست سيستم تخليه و بارگيري و تقويت واگن هايي که بار در آنها قرار مي گيرد شبکه ريلي قوت بالايي مي يابد که منجر به رونق اقتصادي کشور مي شود./عب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.