سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار به ورزشکارانی که تمایل به لاغری دارند

مسئول کمیته روان شناسی هیئت پزشکی ورزشی خراسان شمالی به ورزشکاران غیر حرفه ای که تمایل به لاغری دارند و در باشگاه های ورزشی اقدام به مصرف دارو بدون شناخت می کنند هشدار داد.

معصومه ریحانی رئیس کمیته روانشناسی هیئت پزشکی ورزشی خراسان شمالی به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: بسیاری از ورزشکاران غیر حرفه ای به خصوص بانوان که برای لاغری و یا تناسب اندام به باشگاه های بدن سازی و یا آمادگی جسمانی و پرورش اندام می روند برای کاهش وزن تمایل به مصرف قرص یا پودر مکمل دارند که از اضافه وزن آنها کاسته شود و لاغر شوند.

وی ادامه داد: متأسفانه از سوی برخی افراد سودجو که در باشگاه ها حضور دارند، توصیه به مصرف ماده ای به نام "مت آمفتامین" می شوند که همان ماده مخدر شیشه است و بسیار خطرناک و کشنده است.

وی افزود: مت آمفتامین یا شیشه قادر است که بافت پروتئین بدن و عضلات را تحلیل برده و فرد را لاغر کند که البته آقایان نیز همانند بانوان اقدام به مصرف می کنند.

وی گفت: شیشه که به صورت پودر یا ماده ای کریستالی سفید رنگ بی بو و تلخ مزه است که به صورت استنشاقی، خوراکی و یا تزریق وریدی مصرف می شود برخی بانوان از این ماده استفاده می کنند که از طریق بی اشتهایی و لاغری به اهداف آمادگی و تندرستی جسمانی جسمانی خود برسند در حالی که پس از مصرف مت آمفتامین که به شیشه مشهور است عوارض بسیاری در کوتاه مدت و حتی کمتر از یکسال می تواند کشنده باشد بروز می کند.

ریحانی افزود: خودکشی، سرگیجه، سرخوشی جنون آمیز، بی اشتهایی و لاغری شدید، تشنج، سکته قلبی و مغزی، توهمات بینایی، شنوایی و لمسی، علائم روان پریشی، افسردگی، اختلالات مغزی و بروز شخصیت ضد اجتماعی مثل قتل، سرقت، سوء تغذیه، بی خوابی شدید، ارزش، تکان های عضلانی، کما و مرگ از عوارض مصرف مت آمفتامین یا شیشه است که امیدوارم مردم هوشیارانه با پیشنهاد افراد سودجو در باشگاه ها برخورد کنند./آق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.