سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

برف و باران از روز دوشنبه اردبیل را فرا می گیرد

رییس اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی اردبیل گفت : ریزش برف و باران همراه با كاهش محسوس دمای هوا از روز دوشنبه نقاطی از این استان را فرا می گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / مهندس علی دولتی مهر افزود : نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای هواشناسی بیانگر حركت یك سامانه ناپایدار جوی به سوی استان اردبیل هستند كه سبب كاهش ارتفاع فشار و گرادیان خطــــــوط هم ارتفاع در لایه میانی جو خواهد شد.

وی اظهار كرد : اثرهای این سامانه كه با ریزش هوای زبانه های فشارزیاد و سرد عرض های شمالی همراهی می كند به شكل استقرار هوای سرد در منطقه ؛ تراكم ابر و مه در آسمان و آغاز ریزش برف در نقاط سردسیر و باران در مناطق گرمسیر پدیدار خواهند شد.

با نفوذ این سامانه از شامگاه امروز به تدریج بر میزان ابرها در آسمان اكثر نقاط استان اردبیل افزوده می شود و در روزهای دوشنبه و سه شنبه هوای این نواحی به شكل غالب ابری و همراه با وزش باد سرد و ریزش برف و باران خواهد بود.

مهندس دولتی مهر ؛ یادآوری كرد كه از عصر چهارشنبه این هفته با كاهش و به تدریج توقف ناپایداری ها هوای سرد در منطقه حاكم می شود و در روزهای پنجشنبه و جمعه آسمان كمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

اداره پیش بینی و تحقیقات هواشناسی اردبیل روز شنبه درباره نفوذ این سامانه ناپایدار اطلاعیه ای صادر كرده است.

در عصر یكشنبه آسمان اردبیل نیمه ابری همراه با وزش باد سرد است و هر لحظه از جانب كرانه های غربی آسمان بر میزان ابرها افزوده می شود.

اردبیل از نقاط بسیار سردسیر ایران است و به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر جریانها و سامانه های جوی گوناگون از وضعیت هوایی و اقلیمی بسیار متغیر و متفاوتی در مقایسه با سایر نقاط كشورمان برخوردار است.

ساكنان این شهرستان كه به ارادت به اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) شهرت دارند از چند روز مانده به آغاز محرم بدون توجه به هوای سرد منطقه با حضور در كوچه و بازار و خیابانها و نیز در مساجد و تكایای این شهر و روستاهای اطراف به شكل سنتی و پرشور به عزاداری می پردازند./ع

 

برچسب ها: اردبیل ، بارش ، برف ، و ، باران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.