سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقويت توليدات داخلي در راستاي مبارزه با تحريم ها

يک کارشناس اقتصادي ايجاد ثبات در قيمت ها، اصلاح قوانين و مقررات، حمايت از توليد ملي و توليد کالاي داخلي باکيفيت و تشويق مردم به استفاده از آن را راهکارهايي در راستاي تبديل تحريم به فرصت دانست.

احمدي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تقويت توليدات داخلي در دوره تحريم ها گفت: در زمان تحريم نيازمند مؤلفه هايي هستيم يکي از اين مؤلفه ها ثبات در تمامي بازارها و قيمت ها است.

وي افزود: اگر بخواهيم به جنگ تحريم ها با افزايش توليدات داخلي برويم بايد ثبات در قيمت ها داشته باشيم و در قوانين و مقررات تغييراتي ايجاد کنيم و در بحث سياست هاي تجاري اعم از سياست هاي تعرفه اي و سياست هاي حمايتي يک رويکرد مشخص را دنبال کنيم.

احمدي تاکيد کرد: اگر توليدکننده، کالاي خود را با مواد اوليه داخلي توليد کند و يا اينکه اگر مواد اوليه وارداتي هستند با قيمت و شرايط مناسب به دست توليدکننده برسند و همچنين نوسانات نرخ ارز روي قيمت اين مواد اوليه و نرخ نيروي انساني داخلي و نهاده هاي داخلي تاثيرگذار نباشد در اين زمان توليدکنندگان داخلي  انگيزه زيادي براي توليد بيشتر دارند و  اين امر قطعا رشد اقتصادي را به دنبال دارد.

احمدي خاطرنشان کرد: بايد کيفيت قيمت توليدات داخلي به حدي باشد که هم مصرف کننده از مصرف کالاي داخلي سود برد و هم توليدکننده متضرر نشود و با جلوگيري از تک روي تورم به سمت بخش توليد و اصلاح قوانين و ساز و کارهاي حمايت از توليد تغيير در نظام تعرفه اي بانک ها و سوق دادن نظام پولي کشور به سمت  توليد مي توان از فرصت ايجاد شده در مدت زمان تحريم به خوبي استفاده کرد و رشد بالايي را در اقتصاد کشور شاهد بود.

وي اضافه کرد: با افزايش مشارکت مردمي در توسعه و تقويت محصولات داخلي، حمايت از توليدات ملي و ترويج فرهنگ استفاده از کالاي داخلي مي توان به جنگ تحريم ها رفت و آن را به فرصت تبديل کرد./عب
برچسب ها: تقویت ، تولید ، مبارزه ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.