سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

فعالیت 15 معدن در سلماس

فرماندار سلماس گفت: 15 معدن سنگ‌های تزئینی در سلماس فعالیت دارند.

مرتضی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: 15 معدن در شهرستان سلماس وجود دارد که به صورت دائم و منظم فعال هستند.

وی با اشاره به میزان استخراج از معادن موجود در سلماس، تصریح کرد: ظرفیت استحصال اسمی این معادن 268 هزار و 550 تن در سال و ظرفیت استحصال واقعی در حدود 150 هزار تن در سال است.

فرماندار سلماس با بیان اینکه 167 نفر در معادن سلماس مشغول به کار و فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: وجود معادن سبب ایجاد اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی استان می‌شود.

نظری بزرگ‌ترین مشکل موجود در بخش معادن استان را نبود صنایع تبدیل مواد خام استحصال شده از معادن به سنگ تزئینی قابل مصرف عنوان کرد و افزود: زیرساخت‌های لازم در استان برای رفع این مشکل وجود ندارد.

وی به سایر مشکلات و مسائل معادن سلماس اشاره کرد و گفت: ممانعت روستائیان از بهره‌برداری از معادن منطقه به بهانه‌های مختلف، بعد مسافت طولانی معدن تا راه اصلی، نبود واحدهای سنگ‌بری و عدم کشش بازارهای مصرف از جمله مشکلات پیش روی معدن سلماس است.

فرماندار سلماس، ارزش افزوده سنگ‌های تزئینی را 10 برابر صادرات سنگ خام عنوان کرد و افزود: ایجاد راه‌های ارتباطی مناسب و ایجاد کارگاه‌های فرآوری و تبدیلی سنگ معدن از راهکارهای موثر در توسعه و رونق اقتصادی منطقه و استان است./ع

برچسب ها: سلماس ، معدن ، فرماندار ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.