سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

اشتغال بیش از 1000 نفر در معادن ماکو

فرماندار ماکو گفت: بیش از یک هزار نفر به طور غیرمستقیم در معادن ماکو کار می‌کنند.

حمید احمدیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: 16 معدن فعال در شهرستان ماکو وجود دارد و عمده مواد اولیه استخراج شده از این معادن سنگ‌های تزئینی از قبیل سنگ تراورتن و سنگ مرمریت است.

وی با اشاره به میزان استحصال سنگ از معادن موجود در سال گذشته، تصریح کرد: 37 هزار و 382 تن سنگ تزئینی از معادن ماکو استخراج شده است و ارزش ریالی آنها بیش از 30 میلیارد ریال است.

فرماندار ماکو اشتغالزایی در بخش معدن را مطلوب عنوان کرد و گفت: 202 نفر از افراد بومی منطقه در معادن ماکو به طور مستقیم مشغول به کار هستند.

احمدیان در ادامه افزود: بیش از یک‌هزار نفر به صورت غیر‌مستقیم در ارتباط با تولید سنگ‌های معدنی شاغل هستند.

وی به عمده مشکلات بهره‌برداران معادن اشاره کرد و گفت: عدم دسترسی به جاده مناسب برای تردد تریلرهای حامل سنگ، پرهزینه‌ بودن ابزار و ماشین‌آلات ضروری و نبود نقدینگی کافی برای استفاده در امور معادن از جمله این مشکلات است.

فرماندار ماکو به رقابت فشرده بین تولیدکنندگان سنگ معدن استان آذربایجان‌غربی و تولیدکنندگان سایر استان‌ها اشاره کرد و گفت: در صورت تأمین نقدینگی و بهینه شدن بازار فروش این سنگ‌ها، امکان تولید و استخراج بیشتر از معادن استان وجود دارد.

وی افزود: توجه مسئولان ذی‌ربط به توسعه معادن آذربایجان‌غربی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بسیار مهم و ضروری است./س

برچسب ها: ماکو ، فرماندار ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.