سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

کشت 5 هزار هکتار غلات در هیرمند

مدیر جهادکشاورزی هیرمند گفت: به علت وابستگی به آب افغانستان فقط 5 هزار هکتار از اراضی وسیع هیرمند زیر کشت غلات رفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، حبیب رستمی اظهار داشت: به علت وابستگی به آب افغانستان فقط 5 هزار هکتار از اراضی وسیع هیرمند در سال‌جاری زیر کشت غلات رفته است که نسبت به سال گذشته رقم بسیار پایینی به شمار می‌رود.

وی افزود: در سال گذشته حدود 20 تا 30 هزار هکتار از اراضی منطقه به زیر کشت غلات رفت که به دلیل وابستگی آب به کشور افغانستان و کمبود آن در شمال استان این سطح زیر کشت در سال‌جاری به شدت کاهش یافته است.

مدیر جهادکشاورزی هیرمند درباره سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌‌ای گفت: در سال‌ جاری از 140 واحد گلخانه در شهرستان هیرمند، حدود 63 واحد زیر کشت بوده و ‌نزدیک به 77 مورد از آنها نیز تاکنون کشت نشده است.

رستمی تصریح کرد: 30 واحد از گلخانه‌های سطح شهرستان هیرمند به کشت گوجه اختصاص داشته است که نزدیک به 16 هزار و 200 متر مربع را شامل می‌شود و سایر محصولات مورد نظر کشاورزان برای عمل‌آوری در گلخانه، به خیار، آلوئه‌‌ورا و بادمجان اختصاص داد شده که از این میزان به ترتیب 29 واحد خیار، سه باب آلوئه‌‌ورا و یک واحد هم بادمجان کشت شده است.

وی اضافه کرد: هنوز در بعضی از واحد‌های گلخانه‌ای برداشت محصول آغاز نشده است ولی با توجه به ظرفیت‌ها و میزان زیر کشت پیش‌بینی می‌شود حدود 200 تن خیار و 250 تن گوجه فرنگی از سطح زیر کشت گلخانه‌های هیرمند برداشت و به بازار‌ مصرف عرضه شود.

مدیر جهادکشاورزی هیرمند همچنین در زمینه فصل‌های کشت گلخانه‌‌ای برای محصولات مختلف خاطرنشان کرد: برخی محصولات مانند خیار را می‌توان در طول سال دو بار کشت کرد ولی گوجه به علت دیر تولید و با دوام بودن یک بار کشت می‌شود.

رستمی به تفاوت کشت گلخانه‌ای با کشت غیر فصل پرداخت و گفت: کشت گلخانه‌ای با خارج از فصل متفاوت است؛ در کشت خارج از فصل، گیاه با تونل‌های متفاوتی که انسان قادر به عبور از آن نیست پوشانده شده که به اصطلاح به آنها کشت خارج از فصل گفته می‌شود./س

برچسب ها: کشت ، غلات ، درهیرمند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.