سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

صادرات غیرنفتی از مرز خوزستان 60 درصد افزایش یافت

مدیركل گمركات استان خوزستان گفت: در هفت ماهه امسال صادرات غیر نفتی از مرز استان خوزستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد افزایش یافته است

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ ' عباس علیدادی'   در حاشیه كارگروه توسعه صادرات استان خوزستان در جمع خبرنگاران افزود: در هفت ماهه امسال میزان صادرات غیرنفتی از استان خوزستان بالغ بر شش میلیون و چهار هزار تن بوده كه ارزش این میزان صادرات دو میلیارد و 120 میلیون دلار است.

وی با اشاره به بازار بسیار خوب و بكر كشور عراق برای صادرات غیرنفتی ایران افزود: درهفت ماه امسال میزان صادرات غیرنفتی به كشور عراق یك میلیون و 769 هزار تن كالا بوده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته این میزان صادرات از نظر وزنی 35 درصد و از نظر ارزشی 14 درصد رشد داشته است.

علیدادی بیان داشت : صادرات در بخش صنایع دستی در هفت ماه امسال رشد 80 درصدی یافته و از ابتدای سال تا كنون به ارزش یك و نیم میلیون دلار صنایع دستی صادر شده است و تا پایان سال این میزان صادرات به سه میلیون دلار خواهد رسید.

به گفته وی در سال گذشته كل صادرات صنایع دستی از استان خوزستان یك و نیم میلیون دلار بود كه امسال صادرات در این بخش دو برابر افزایش می یابد.

مدیركل گمركات استان خوزستان به صادرات فرش اشاره كرد و گفت : صادرات این كالا در هفت ماهه امسال بالغ بر یك میلیون و 964 هزار دلار بوده است .

وی افزود: طی این مدت صادرات محصولات پتروشیمی 20 درصد كاهش نشان می دهد./س


برچسب ها: صادرات ، غیر نفتی ، افزایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.