سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/ نماینده مردم ارومیه درمجلس؛

نسبت به وضعیت دریاچه ارومیه مسئول هستیم

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: مقابل تاریخ، آیندگان و گذشتگان به دلیل وضعیت کنونی دریاچه ارومیه مسئول هستیم و باید پاسخ‌ دهیم.

عابد فتاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: وضعیت کنونی دریاچه ارومیه به شدت نگران‌‌کننده است به طوری که نسل‌های آینده اگر بپرسند چه کاری در این ارتباط انجام گرفته پاسخی وجود ندارد چرا که به معنای واقعی کلمه هیچ گامی برداشته نشده است.

وی تصریح کرد: تنها قدمی که تا امروز برداشته شده است به این خلاصه می‌شود که فقط علت‌های خشک شدن دریاچه بررسی و کنکاش شده است وگرنه هیچ کار عملیاتی و اقدام اجرایی را شاهد نبوده‌ایم، نه‌تنها مسئولان استانی بلکه مقامات کشوری نیز در این ارتباط اقدام نکرده‌اند.

فتاحی با اظهار به اینکه بنا بود از ارس آبرسانی صورت گیرد ادامه داد: این مسائل فقط در حد صحبت بود از این رو اکنون جای این سئوال وجود دارد قرار است چه‌ کسی آب بیاورد و چگونه این کار را انجام بدهند به طوری که اگر بنا بود آبرسانی شود می‌توانستند از رودخانه‌های نزدیک‌تر نیز این کار را انجام دهند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه نسبت به این موضوع حساسیت ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: یکی از کارشناسان صاحب‌نام کشورمان سخنی را گفته که جای تامل دارد به طوری که وی گفته دریاچه ارومیه مرده است دیگر نمی‌توان مرده را زنده کرد و باید 15 سال قبل این روزها را پیش‌بینی می‌کردیم.

فتاحی با بیان اینکه استانداری، سازمان حفاظت از محیط زیست و دانشگاه‌های استان باید در این ارتباط تعامل کنند بیان داشت: قسمت جنوبی خشک شده حداقل برای حفظ قسمت شمالی آن باید تلاش شود و همه ظرفیت‌ها و امکانات به کار گرفته شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.