سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

کسب مقام چهارم سیستان‌وبلوچستان در سکونت‌گاه‌های غیررسمی کشور

معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: جمعیت زیاد حاشیه‌نشین استان سبب شده تا سیستان‌وبلوچستان در ردیف چهارم سکونت‌گاه‌های غیررسمی کشوری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، رجبعلی شیخ‌زاده در کارگروه فرهنگی، اجتماعی در استانداری سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: سکونت‌گاه‌های غیررسمی یک بستر اجتماعی مناسبی برای آسیب‌های اجتماعی بوده و زمینه لازم برای به وجود آوردن مسائل ضدامنیتی که بعضاً مورد توجه، هدف و طمع‌ورزی بیگانگان قرار داشته است را فراهم می‌کند.

وی به جمعیت حاشیه‌نشینان استان اشاره کرد و افزود: جمعیت زیاد حاشیه‌نشین استان سبب شده تا سیستان‌وبلوچستان در ردیف چهارم سکونت‌گاه‌های غیررسمی کشوری قرار گیرد.

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان جایگاه‌های غیررسمی را مختص شهر‌ها ندانست و گفت: حاشیه‌نشینی مختص شهر نبوده و ما در روستاها هم این موضوع را داریم.

شیخ‌ِ‌زاده بیان کرد:‌ در سال 89 یک سری مطالعات اولیه انجام شد و با توجه به اینکه سال 90 آغاز به‌کار برنامه پنجم توسعه بود پیشنهاد مطرح شده از جانب ما این بود که در طول این برنامه، طرح و مبلغی را برای ما مشخص و اختصاص دهند که این مشکل را در طول پنج سال حل کنیم.

وی به حاشیه‌نشینی برخی شهروندان به علت فقر و تنگدستی اشاره کرد و در ادامه در مورد سکونت‌گاه‌های غیررسمی، تصریح کرد: بخشی از حاشیه‌نشینی مربوط به روستا‌هاست که به لحاظ خشکسالی مردم به حواشی گرایش پیدا کردند و بخش دیگر نیز به اتباع بیگانه اختصاص دارد.

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان به ساز‌ و‌ کار جلسه کار‌گروه اجتماعی فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: جلسه حاضر ساز‌ و‌ کار موضوع حاشیه‌نشینی در استان را انجام داده و مشخص می‌کند؛ بومی‌سازی قرار است انجام شود یا نگاه خارج از استانی نیاز است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری سیستان‌وبلوچستان نیز در این جلسه در مورد کار‌گروه‌ فرهنگی، اجتماعی استان اظهار داشت: هدف کارگروه اجتماعی بررسی مسائل، مشکلات و اولویت‌های منطقه اجتماعی با توجه به ضروریات برنامه‌ریزی و تعیین درجه اهمیت موضوع مناطق اجتماعی با‌ حساسیت است.

محمدتقی اوکاتی گفت: ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی بیش از یک دهه است که در دستور کار دستگاه‌ها قرار داشته و مطالعات کاربردی و اقداماتی‌ هم انجام شده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به شرایط این مناطق به لحاظ بافت فرسوده شهری و مواردی از این دست، حوادث اجتماعی و بستر مناسب برای آسیب‌های امنیتی باعث شده این موضوع در دستور کار ویژه کشوری و حتی مورد توجه ریاست جمهور در سفر‌های استانی قرار گیرد./س

برچسب ها: سکونتهای ، غیررسمی ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.