سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

برنامه ریزی برای دفع آبهای سطحی و آبگرفتگی معابر

فرماندار اهواز بر ضرورت برنامه ریزی برای دفع آبهای سطحی و جلوگیری از آبگرفتگی معابر با توجه به شروع فصل بارندگی در اهواز تاکید کرد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ عبدالعزیز فدعمی   در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان اهواز اظهار کرد: باتوجه به آغاز فصل بارندگی و هشدار سازمان هواشناسی استان خوزستان مبنی بر آبگرفتگی و طغیان رودخانه ها، اتخاذ تمهیدات لازم در این راستا ضروری است.

وی با اشاره به وظایف دستگاههای ذی ربط، گفت: باید برنامه ریزی مناسبی برای جلوگیری از بحران در زمان بارندگی توسط دستگاههای خدماتی اتخاذ شود.
فدعمی با بیان اینکه برخی از دستگاهها مانند شهرداری، آبفا و شرکت توزیع نیروی برق به طور مستقیم در بارندگی ها ودفع آبهای سطحی فعالیت دارند، افزود: ضروری است، برخی دیگر از شرکتها مانند شرکت نفت، ملی حفاری و فولاد نیز با توجه به توان عملیاتی و تجهیزات خود با ستاد حوادث در دفع آبهای سطحی مشارکت کنند.
 
وی با اشاره به برگزاری نشستهای مشترک در رابطه با اتخاذ تمهیدات لازم در زمان بارندگی، گفت: نشستهای مشترکی در این راستا با شهرداری، آبفا و شرکت توزیع برق اهواز به منظور تعامل هر چه بیشتر و همکاری در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی برگزار می شود.
 
فدعمی افزود: دستور تشکیل ستاد حوادث و سوانح غیر مترقبه در دستگاههای اجرایی ابلاغ شده و بر آمادگی همه دستگاهها در بکارگیری امکانات در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی تأکید شده است.
 
وی در این نشست بر ضرورت  لایروبی جوی و کانالهای فاضلاب ، هرس درختان ، تأمین برق حوضچه های دفع آبهای سطحی و ترمیم سیل بندهای روستایی تاکید کرد.
 
از سویی کارشناس مرکز پیش ‌بینی اداره ‌کل هواشناسی خوزستان با اشاره ورود سامانه بارشی به کشور و شروع بارندگی ‌ها، اظهار کرد: چندین استان تحت تاثیر این سامانه قرار می ‌گیرند که خوزستان بیشترین تاثیر را از این سامانه خواهد دید.

امیری نژاد افزود: با این شرایط، آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ ها و احتمال جاری شدن سیل در برخی نقاط استان وجود دارد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.