سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

برپایی ششمین جشنواره جهانی تورگردانان ایران در ارومیه

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی از برپایی ششمین جشنواره جهانی تورگردانان ایران به میزبانی ارومیه خبر داد و گفت: این جشنواره در 30 بهمن ماه تا سوم اسفند سال جاری برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه،حسین امامی در جلسه‌ کارگروه تخصصی گردشگری که در سالن جلسات معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی تشکیل شد، اظهار داشت: این جشنواره تاکنون در استان‌های تهران، تبریز، رامسر، خوزستان و یزد برپا شده است که در ارومیه نیز در انتهای سال جاری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این جشنواره تعدادی از راهنمایان و تورگردانان فعال از کشورهای مختلف حضور به هم می‌رسانند به طوری که این مراسم فرصت مغتنمی قلمداد می‌شود تا فعالان این عرصه برای ارتقای سطح آگاهی، توسعه اطلاعات عملی و علمی، معرفی جاذبه‌های توریستی و ... اهتمام کنند.

امامی با بیان اینکه در این گردهمایی بیش از 550 نفر شرکت‌ می‌کنند، ادامه داد: این افراد گردشگران داخلی و خارجی، تورگردانان، مسئولان، مهمانان ویژه، نیروهای اجرایی و خبرنگاران را شامل می‌شود که امیدوار هستیم این برنامه در توسعه صنعت گردشگری استان تحول زیادی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه برای فراهم‌شدن امکانات مورد نیاز در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری همه مسئولان باید تلاش کنند، اظهار داشت: برای اطلاع‌رسانی، گشت و گذار، راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی، پذیرایی، اقامت، حمل و نقل، استقبال و بدرقه برنامه‌ریزی شده انتظار وجود دارد در این ارتباط همه دستگاه‌ها همکاری کنند تا در هیچ زمینه‌ای مشکلی ایجاد نشده و از تجربه‌های آن برای جشنواره‌ها و همایش‌های دیگر استفاده شود.

امامی با بیان اینکه در این جشنواره‌ به ویژگی‌های منحصر به فرد ارومیه اشاره می‌شود، افزود: در این گردهمایی، این استان به عنوان دریاچه ارومیه، سرزمین عسل و نمک، سرزمین انگور و سیب، شهر ادیان، اقوام و گویش‌های متفاوت، پایتخت والیبال ایران و ...به مهمانان داخلی و خارجی معرفی می‌شود.

معاون میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی با اظهار به اینکه تعهد آذربایجان‌غربی برای جذب گردشگر خارجی در سال جاری بیش از 700 هزار نفر است، ادامه داد: این میزان تعهد با سهمیه استان تهران برابر است ولی مسئولان این سازمان برای عملی کردن این چشم‌انداز تلاش می‌کنند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.