سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

حجم آب مخازن سدهای خوزستان هفت درصد کاهش یافت

حجم آب ذخیره شده در مخازن سدهای استان خوزستان هفت درصد در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته کاهش دارد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ حجم کنونی آب موجود در مخازن سدهای استان خوزستان هشت میلیارد و 776 میلیون مترمکعب ثبت شده است. حجم آب موجود در مخازن سدهای خوزستان در مدت مشابه سال آبی گذشته، 9 میلیارد و 455 میلیون مترمکعب بوده است.
همچنین از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، حجم آب ورودی به مخازن سدهای استان خوزستان 754 میلیون مترمکعب ثبت شده که این رقم در مدت مشابه سال آبی گذشته، 804 میلیون مترمکعب ثبت شده که شش درصد نسبت به سال آبی گذشته کمتر است.

هم اکنون 91 درصد از حجم مخزن سد مسجد سلیمان، 52 درصد از حجم مخزن سد مارون، 52 درصد از حجم مخزن سد شهید عباسپور و 70 درصد از حجم مخزن سد کارون 4 از آب پر شده است.

حجم آب موجود در مخزن سدهای مسجدسلیمان، کارون 4، مارون و شهید عباسپور هم اکنون به ترتیب 239 میلیون مترمکعب، یک میلیارد و 538 میلیون مترمکعب، 631 میلیون مترمکعب و یک میلیارد و 265 میلیون مترمکعب گزارش شده است.

همچنین در زمان کنونی 46 درصد از حجم مخزن «کارون 3»، 47 درصد از حجم مخزن سد گتوند، 24 درصد از حجم مخزن سد دز، 20 درصد از حجم مخزن سد کرخه، 16 درصد از حجم مخزن جره و چهار درصد از حجم مخزن سد سیمره از آب پر شده است.

حجم آب موجود در مخزن سدهای کارون 3، گتوند، دز، کرخه، جره و سیمره به ترتیب یک میلیارد و 247 میلیون مترمکعب، یک میلیارد و 920 میلیون مترمکعب، 686 میلیون مترمکعب، یک میلیارد و 87 میلیون مترمکعب، 42 میلیون مترمکعب و 132 میلیون مترمکعب است./س
 
برچسب ها: کاهش ، حجم ، سد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.