سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

خوزستان نیاز به شش پایانه صادراتی دارد

استاندار خوزستان بر ضرورت راه اندازی و ایجاد شش پایانه صادراتی در استان خوزستان تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ سید جعفر حجازی در کارگره صادرات غیر نفتی استان خوزستان با تاکید بر ضرورت توسعه صادرات نفتی اظهار کرد: با توجه به تاثیرگذاری پایانه های صادراتی در توسعه صادرات، گسترش این پایانه ها در استان ضروری است.
وی با بیان اینکه پایانه های صادراتی استان باید در مجاورت بخشهای تولیدی به ویژه بخشهای کشاورزی راه اندازی شوند، گفت: با توجه به پتانسیلهای موجود، استان خوزستان نیاز به شش پایانه صادراتی دارد.
 
حجازی به تاکید دولت بر توسعه صادرات غیر نفتی و لزوم هموار سازی مسیر صادرات و سرمایه گذاری در استانها اشاره و بر اهتمام دستگاههای اجرایی در انجام این مهم تاکید کرد.
 
وی توسعه صادرات غیرنفتی را یکی از پایه‌ های اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و افزود: سالهای اخیر با سیاست گذاری های مناسب، صادرات غیرنفتی کشور رونق قابل توجهی داشته است.
 
رئیس کارگروه صادرات غیر نفتی استان خوزستان بر ضرورت رفع موانع صادراتی و راهکارهای مناسب برای حضور بخش خصوصی تاکید و با اشاره به بازار عراق و فرصت های سرمایه گذاری در این کشور، گفت: پروژه‌ های زیادی از جمله ساختمان‌ سازی در عراق وجود دارد که سرمایه ‌گذاران و تجار خوزستانی می توانند در این پروژه‌ سرمایه گذاری کنند.
 
وی تاکید کرد:  بخش خصوصی باید جرأت بیشتری برای استفاده از ظرفیت موجود در کشور عراق داشته باشد.
 
حجازی افزود: در هفت ماه نخست سال جاری یک میلیون و 769هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش 475میلیون دلار از طریق گمرکات خوزستان به عراق صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 14درصد و از لحاظ وزنی 35درصد رشد نشان می دهد.
 
وی  به برگزاری نمایشگاه توانمندیهای تولیدی و صنعتی خوزستان در آستاراخان روسیه اشاره کرد و گفت: استقبال از این نمایشگاه از طرف واحدهای تولیدی و تجار باید بیشتر باشد.
 
استاندار خوزستان  بر ضرورت اطلاع رسانی به تجار و واحدهای تولیدی تاکید کرد و افزود: باید 70 تا 80 شرکت بزرگ در این نمایشگاه حضور یابند.
 
حجازی با بیان اینکه از شرکتها و واحدهای تولیدی حضور یافته در نمایشگاه حمایت می شود، تصریح کرد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان خوزستانی باید جسارت داشته باشند، زیرا در حال حاضر بسیاری از استانهای دیگر از جمله استان فارس برنامه ریزیهای متعددی برای ارتباط با کشورهای خارجی دارند.

وی افزود: با توجه به آمار گمرک خوزستان درهفت ماهه اول امسال، 18 درصد کسری صادرات داشتیم که این امر ناشی از نوسانات نرخ ارز در چند ماه اخیر بوده، به این ترتیب سازمانهای متولی بخش تولید برای جبران این کسری باید تلاش بیشتری داشته باشند./س
 
برچسب ها: خوزستان ، پایانه ، صادراتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.