سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ آیت‌الله سیداحمد خاتمی:

سیدالشهدا(ع) الگوی تمام‌عیار زندگی انسانی است

آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام حسین (ع) را الگوی تمام عیار و بی نظیر زندگی انسانی برشمرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد آیت‌الله سیداحمد خاتمی در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در مشهد با اشاره به آیه 179 سوره مبارکه اعراف تصریح کرد: خداوند در این آیه شریفه به‌ صراحت هدف از آفرینش جهان را معرفی کرده و فرموده است که ذرات هستی همه در برابر خداوند سر به سجده می‌گذارند و انسان غافل نمی‌داند که برای چه به این دنیا آمده است.

وی افزود: یاد و ذکر خداوند، مایه آرامش است و این موضوع در خانواده‌هایی که واجبات و محرمات را رعایت می‌کنند، کاملا مشهود است.

خاتمی ادامه داد: در زندگی انسانی که بر پایه اعتقادات و باورهای دینی استوار است، مشکلات با توکل و توسل حل می‌شود و حاکمیت ارزش‌های الهی در این‌گونه زندگی سبب گشایش و آرامش است.

امام جمعه تهران، جوانی را سرمایه‌ای گران‌بها توصیف کرد و خاطرنشان کرد: خداوند جوان عابد، پرهیزکار و با تقوا را بسیار دوست ‌دارد و جوانان این سرزمین آگاه باشند که این سرمایه را به بهای اندک به شیطان نفروشند.

خاتمی در پایان بیان داشت: حضرت امام حسین(ع) تجلی واقعی زندگی انسانی بود که خوب زیست و با سعادتمندی تمام به دیدار خالق خود شتافت و شهادت مظلومانه آن حضرت نیز افتخارآمیز بود./س
برچسب ها: سیدالشهدا ، الگو ، زندگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.