سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قتل پیرمرد بر روی پل عابر پیاده

فردی که با همدستی دوستش پیرمرد بیچاره را بروی پل عابرپیاده با ضربه جسم سختی به قتل رساندند و گریختند پس از دستگیری در بازجویی لب به اعتراف گشودند و پرده از راز جنایت برداشتند.

 
 
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران،هفتم مرداد امسال از طريق مرکز فوریت های پلیس110 وقوع يک فقره درگيري در خيابان دماوند ـ شرق به غرب ـ بعد از خيابان پروين ـ روبروي بانک رفاه ـ بالاي پل عابر پياده به کلانتري147 گلبرگ اعلام شد .  
با حضور مأموران کلانتري و انجام بررسي هاي اولیه مشخص شد فردي به هويت "رضا . ب" ( 55ساله ) بر اثر اصابت ضربات وارده به سر توسط فرد یا افراد ناشناسي مصدوم و به بيمارستان تهرانپارس منتقل و در آنجا فوت می کند و قاتل یا قاتلین نیز از صحنه متواري شدند.  
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمد" و به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .  
با آغاز تحقیقات از خانواده مقتول ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مقتول قصد داشته تا به عنوان خریدار خانه ، صبح آنروز به همراه فردی که اقدام به فروشنده خانه به هویت "مجید . الف" به صاحب اصلی خانه مراجعه و نسبت به تنظیم قرارداد نهایی و انتقال سند ملک اقدام کند .  
با شناسایی هویت "مجید . الف" و محل کار وی در بنگاه املاکی در منطقه پیروزی ، کارآگاهان اطلاع پیدا رکدند که این شخص از زمان وقوع جنایت به محل سکونت و کار خود مراجعه نکرده است . بلافاصله با توجه به شواهد و قرائن بدست آمده و دیگر اقدامات پلیسی و بدست آمدن اطلاعات جدید ، کارآگاهان دستگیری "مجید . الف" را در دستور کار خود قرار داده و سرانجام هجدهم شهریورموفق به دستگیری وی شدند .  
با دستگیری "مجید . الف" ، وی در اظهارات خود مدعی شد که در روز حادثه به همراه مقتول بود اما وی اقدام به ارتکاب جنایت نکرده ، بلکه پسرخاله وی به هویت معین . ع ( 22 ساله ) مرتکب جنایت شده است.  
با توجه به اظهارات "مجید . الف" و متواری شدن "معین . ع" ، کارآگاهان با انجام ماهها تحقیقات و اقدامات پلیسی سرانجام محل تردد معین را در میدان وحدت اسلامی شناسایی ، بیست و هفتم آبان ماه وی را دستگیر کردند. با دستگیری "معین . ع" او در اظهارات خود به وارد کردن تنها یک ضربه ی با چوب به سر مقتول اعتراف کرد و گفت : در حالیکه حاضر به زدن ضربات بیشتر به سر مقتول نبودم ، مجید چندین ضربه دیگر به سر مقتول وارد کرد و پس از سرقت قولنامه ی فروش خانه ، هر دو نفر سوار موتوسیکلت شده و مجید چوب دستی را در مسیل رودخانه باختر پرتاب کرد  .  
"معین . ع" در اعترافات خود به کارآگاهان گفت : "مجید به من گفته بود که مقتول یکی از اقوام همسر سابقش است که از طریق قولنامه ای که در اختیار دارد ، قصد گرفتن خانه اش را دارد ؛ به این بهانه از من خواست تا در روزی که با مقتول قرار ملاقات گذاشته ، ضربه ای را به [ صورت غافلگیرانه ] به سر مقتول بزنم تا او اقدام به گرفتن قولنامه کند. ابتدا قبول نکردم اما مجید با چرب زبانی و مظلوم نمایی مرا فریب داد و من نیز قبول کردم . در روز حادثه من فقط یک ضربه زدم ؛ وقتی ضربه را به سر مقتول زدم ، وی هنوز در حال حرف زدن بود ؛ آنقدر ترسیده بودم که دیگر قادر به انجام هیچ کاری نبودم و این در حالی بود که مجید دائما می گفت "بزن" ولی من دیگر هیچ ضربه ای نزدم ؛ [ به همین علت ] مجید چوب را گرفت و خودش چند ضربه ی دیگر به سر مقتول زد و پس از برداشتن مدارک ، آلت قتل را در مسیل رودخانه ابوذر انداخت " .  
با توجه به اعترافات متهمان و انجام تحقیقات پلیسی کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که "مجید . الف" در آبان ماه سال 1390 اقدام به فروش یک منزل مسکونی به خریدار نموده و خریدار خانه نیز برای پیدا شدن مستأجر کلید منزل را در اختیار مجید گذاشته است . مجید  
با سوء استفاده از اعتماد صاحبخانه ، یکی از دوستانش را که در آژانس به عنوان راننده مشغول به کار است را فریب داده و از او درخواست کرده که تا به عنوان مالک در زمان معامله ، به صورت صوری اقدام به فروش خانه به مقتول نماید که در زمان تنظیم قرارداد اولیه مبلغ 20 میلیون تومان از سوی مقتول به دوست مجید ( به تصور مالک واقعی خانه ) و در واقع به خود مجید پرداخت می کند .  
با گذشت مدتی از فروش صوری خانه به مقتول ، صاحب اصلی منزل به بنگاه مراجعه و ضمن درخواست تحویل گرفتن کلید منزل و دادن آن به یکی از بستگانش به عنوان مستأجر ، قولنامه اجاره منزل را در بنگاه مجید تنظیم و خانه را در اختیار مستأجر قرار می دهد .  
با گذشت این اتفاقات و مراجعات مکرر مقتول به بنگاه جهت تنظیم قرارداد نهایی خرید ملک و پس از گذشت نزدیک به یک سال ، نهایتا مجید ( به ادعای خود ) تصمیم به سرقت قولنامه از مقتول گرفته و با طرح داستانی دروغین برای پسرخاله اش ، از وی درخواست می کند تا در سرقت قولنامه به او کمک کند . نهایتا مجید با طرح ادعای گذاشتن قرار ملاقات با فروشنده ی خانه در مورخه هفتم مرداد، به مقتول اطلاع می دهد تا صبح روز حادثه هر دو نفر به محل کار فروشنده خانه رفته تا در آنجا قرارداد نهایی فروش تنظیم شود ؛ همزمان با شناسایی پل عابر پیاده به عنوان محل سرقت قولنامه و حضور معین در محل ، مجید به همراه مقتول به بالای پل هوایی رفته و در آنجا ابتدا معین ضربه ای را به سر مقتول وارد کرد و مجید نیز پس از وی چند ضربه به سر مقتول وارد می کند .  
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به دستگیری راننده آژانس ( دوست مجید ) به عنوان فروشنده صوری منزل و دیگر متهم پرونده ، گفت : " با توجه اعترافات صریح متهمان به ارتکاب جنایت ، دستور بازداشت موقت برای هر دو متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهمان با قرار قانونی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند " ./ل
برچسب ها: قتل ، پیرمرد ، عابر پیاده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.