سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات مردم شيکاگو و فلوريدا در اعتراض به جنايات اسرائيل مقابل دفتر اوباما

مردم شيکاگو و فلوريدا در اعتراض به حمايت دولتمردان آمريکايي از جنايات رژيم صهيونيستي، در برابر دفتر اوباما تظاهرات اعتراض آميز برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، معترضان آمريکايي با تجمع در برابر دفتر اصلي اوباما در شيکاگو و سر دادن تکبير و شعارهايي در حمايت از مردم فلسطين، از سکوت رئيس جمهور آمريکا و ديگر سياستمداران آمريکايي در قبال جنايات رژيم صهيونيستي انتقاد کردند.

يک تظاهر کننده گفت مي خواهيم اوباما درک کند که تامين مالي اين جنگ و تامين مالي جنايات اسرائيل قابل قبول نيست. چرا تا اين اندازه بايد به اسرائيل وفادار باشد؟ موضوع چيست؟
وي گفت اين اقدام (مقاومت مردم فلسطين) تروريسم نيست بلکه واکنشي به گرفته شدن حقوق انساني از يک ملت است.

يک تظاهر کننده ديگر گفت هدف ما از اين تظاهرات اعتراض به حملات هوايي و بمباران فلسطين است. ما خواستار صلح ايم و ديگر جنگ نمي خواهيم. به نظر من اسرائيل از خود دفاع نمي کند بلکه در موضع حمله است.
يک تظاهر کننده ديگر که از جمله يهوديان ضد صهيونيسم نيز بود گفت حقيقت اين است که من خود يک يهودي هستم و با اين اشغالگري مخالفم و به نظر من اين اقدامات به زيان همه مردم منطقه، فلسطيني و يهودي است و اکنون زمان آن رسيده است که با همکاري همديگر، کشوري پايدار و عادلانه براي همه ايجاد کنيم. بمباران غزه نيز هيچ نتيجه اي در بر نخواهد داشت.
وي گفت: من از هر دولت و کشوري که در آن سرزمين (فلسطين اشغالي) از حقوق همه مردم دفاع کند، حمايت مي کنم. من با تغيير شکل اسرائيل براي تبديل شدن به دولتي که نژاد پرست نباشد، مشکلي ندارم. به نظر من اسرائيل دولتي نژاد پرست است.
يک تظاهر کننده ديگر گفت: اين مردم تحت اشغالند و حق دارند با هر وسيله اي که مي توانند از خود دفاع کنند. غزه همچنان تحت محاصره و اشغال است و حق دارند که مقاومت  و با اين اشغالگري مبارزه کنند.
سخنرانان در اين تظاهرات همچنين خواستار موضع بهتر و بي طرفانه تر اوباما در قبال تحولات خاورميانه شدند.
مردم فلوريداي آمريکا نيز در اعتراض به جنايت هاي رژيم صهيونيستي در غزه تظاهرات اعتراض آميز برگزار کردند. تظاهر کنندگان با محکوم کردن کشتار مردم بي دفاع غزه، پايان حملات اشغالگران صهيونيست را خواستار شدند.
تظاهر کنندگان با در دست داشتن پرچم فلسطين، آزادي فلسطين و پايان اشغالگري را خواستار شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.