سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران؛

تخصیص 39 میلیاردي برپایی سیستم های گرمایشی استاندارد مدارس/ آمادگی کامل وزارت آموزش و پرورش برای حذف کنکور

وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش آمادگی کامل برای حذف کنکور را دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه ها در جمع خبرنگاران گفت: آموزش و پرورش هیچ مشکلی  در خصوص حذف کنکور ندارد یک عضو از گروه پنج نفری سیاستگزاری حذف کنکور هستیم که در این زمینه مشکلی از سوی ما نیست.
وی ادامه داد: در خصوص حذف کنکور مشکلی به آموزش و پرورش باز نمی گردد اگر جایی مشکلی وجود داشته باشد با اطلاع فوری برطرف می کنیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: یک میلیون دانش آموز در کنکور شرکت می کنند که ما یک میلیون نفر را تحویل می دهیم و حتی یک نفر را جا نمی گذاریم .
حاجی بابایی بیان داشت: تا پایان امسال هیچ آزمون استخدامی در آموزش و پرورش برگزار نمی شود چرا که برای برگزاری آزمون نیاز به شرایط  لازم است.
وی در خصوص کاهش ساعات کار معلمان با توجه به افزایش سابقه آنها گفت: معلمانی که سابقه آنها 20 سال است باید 20 ساعت کار کند و تمام معلمانی که بالای 20 سال سابقه دارند 4 ساعت کاهش تدریس خواهند داشت.
وی ادامه داد: در حال حاضر 90 تا 92 درصد نیروها در رشته های تخصصی فعالیت می کنند و هشت درصد باقی مانده به مرور زمان با گرفتن نیروهای تخصصی از دانشگاه فرهنگیان جبران خواهد شد.
حاجی بابایی اظهار داشت: امسال نسبت به سال گذشته نظر نیروی پایه دارای وضعیت بهتری هستیم و همچنین می بینیم در تمام دروس وضعیت ما نسبت به سال گذشته بهتر شده است.
حاجی بابایی از تخصیص 39 میلیارد تومان برای سیستم های گرمایشی مدارس در سال جدید خبر داد و افزود: مدارس موظفند از سیستم های گرمایشی استاندارد که از سوی سازمان نوسازی به استان ها بخشنامه شده استفاده کنند.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص هفت ساله شدن در رده ابتدایی گفت: شرایط کنونی برای هفت ساله شدن دوره ابتدایی مناسب نیست و در این زمینه مشکلات وجود دارد که باید رفع شود./ل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.