سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش 300 هزار تنی توان تولید کنسانتره سنگ آهن در کشور

سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو ) اعلام کرد: همزمان با بهره برداری خط تولید جدید کنسانتره سنگ اهن در یزد، 300 هزار تن به توان تولید کشور در این بخش افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بهادر احرامیان مدیرعامل شرکت فولاد یزد در این ارتباط اظهار داشت: براساس برنامه ریزی قرار است تا دیماه سال جاری خط تولید 300 هزار تنی کنسانتره سنگ آهن در این واحد صنعتی، مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی گفت: راهبرد شرکت فولاد یزد دستیابی به تولید سالانه پنج میلیون تن شمش است و برای تامین سنگ آهن مورد نیاز نیز، اکنون معدن اختصاصی این شرکت در مرحله اکتشاف تکمیلی و تجهیز قرار دارد، علاوه برآن تولید و فرآوری مواد معدنی خشک نیز در حال انجام است.

احرامیان افزود: اطمینان قطعی از وجود ذخایر معدنی مناسب، موجب می شود تا احداث خط تولید آهن اسفنجی و شمش فولاد وارد مرحله عملیاتی شود.

مدیر عامل شرکت فولاد یزد با بیان اینکه ارتقای ترانسفورماتور برق به 25 مگاوات موجب شد تا میزان تولید شمش این واحد صنعتی به 245 هزار تن برسد،گفت: این رقم بالاترین میزان تولید شمش فولاد در سطح جهانی با توجه به برق موجود، محسوب می شود.

مدیرعامل فولاد یزد، میانگین خالص ساعات کاری ماهانه در خط نورد میلگرد این کارخانه را 600 ساعت ذکر کرد که مطابق شاخص های استاندارد جهانی است./س

برچسب ها: سنگ آهن ، تولید ، فولاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.