سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن وکشاورزی استان؛

از تغییر پی درپی قوانین وبخشنامه ها انتقاد کرد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه گفت : تغییر پی درپی قانون در 20 روز گذشته و بیش از 10 بخشنامه در حوزه صادرات مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

کیوان کاشفی در نشست فعالین اقتصادی استان کرمانشاه نیز افزود: نداشتن نقدینگی، تورم و تغییر نرخ ارز، مشکلات بسیاری برای تولیدکنندگان ایجاد کرده که بسیاری از این مشکلات اقتصادی کنونی کشور قابل پیش بینی بود و می توانستیم با برنامه ریزی و مدیریت مناسب، در شرایطی که درآمدهای ارزی بالایی داشتیم ، چاره ای بیندیشیم.

وی همچنین با انتقاد از تغییر پی در پی قوانین و بخشنامه هادر کشور، گفت: در 20 روز گذشته بیش از 10 بخشنامه در حوزه صادرات داشته ایم که این مناسب نیست.

کاشفی از محدودیت اعمال شده برای برخی کالاهای صادراتی نیز انتقاد کرد و افزود: تامین نیاز داخل موضوع مهمی است، اما در خصوص بسیاری کالاها شتاب زده عمل کردیم. همچنین اخیرا واردات72 قلم کالا ممنوع شده که بسیاری از این کالاها جای حرف دارد.

وی در ادامه گفت :با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور در حال کمرنگ شدن است و این تفکر که بخش خصوصی بدنبال سودجویی است دوباره در حال رشد است. کمرنگ شدن نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور صدمات زیادی بدنبال دارد و سبب پایین آمدن اشتغال می شود.تعامل بخش های دولتی و خصوصی مشکلات را رفع می کند.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی استان کرمانشاه افزود: سالهای آینده ، سالهایی سرنوشت ساز برای اقتصاد کشور است و مردم ما روزهای سختی را پیش رو دارند ، باید بسیاری از مشکلات اقتصادی نظیر بالا بودن نرخ تورم که سالهاست اقتصاد ایران را آزار می دهد را مرتفع سازیم.

وی در پایان گفت: در ایران گروه های کارشناسی در حال بررسی اقتصاد چندین کشور دنیا هستند تا بتوانند راهکارهایی برای رفع مشکلات اقتصادی کشورمان ارائه دهند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.