سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

اصفهان‌گردی بیش از 50 نماینده صلیب سرخ و هلال احمر 17 کشور خارجی

رئیس مرکز آموزش‌های تخصصی و بین‌المللی جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: بیش از 50 نماینده از جمعیت هلال احمر 17 کشور خارجی و افرادی از صلیب سرخ به دنبال برگزاری دوره‌های آر دی آر تی از سوی این جمعیت از اماکن تاریخی اصفهان بازدید کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ارسلان محقق اظهار داشت: اصفهان به نمایندگی ایران برای دومین بار از سوی فدراسیون بین‌المللی جمعیت صلیب‌سرخ و هلال احمر مرکز آموزش‌ آردی آر تی ( تیم‌های پاسخگو به حوادث منطقه‌ای) برگزیده شد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون این دوره آموزشی در هیچ یک از کشورهای شرکت کننده دو سال برگزار نشده است و این میزبانی متوالی دوسالانه اصفهان افتخاری برای ایران است، ادامه داد: از روز سه شنبه(23 آبانماه) این شهر میزبان کشورهای مختلف از 5 قاره بود وتا روز سه شنبه این هفته مصادف با 30 ماه جاری مهمان 17 کشور خارجی است.
رئیس مرکز آموزش‌های تخصصی و بین‌المللی جمعیت هلال احمر استان اصفهان امتیاز این میزبانی دو ساله ایران از کشورهای مختلف جهان را اختصاص سهمیه 20 درصدی به سازمان جمعیت هلال احمر ایران برای حضور در این دوره اعلام کرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه سهمیه شرکت در دوره آموزشی آر دی آر تی برای هر کشور دو نفر است اما از ایران بیش از 30 نفر حق شرکت دارند.
محقق، مدیریت سوانح در حوادث بین‌المللی، ساختار مدیریت سوانح از دیدگاه فدراسیون، ساختار جهانی مدیریت سوانح از دیدگاه فدراسیون ، تیم امداد پاسخگو به سوانح آر دی آر تی در ساختار فدراسیون را از محورهای مطرح شده در روز دوم آموزش عنوان کرد و گفت: شروع ماموریت در سوانح، امنیت در منطقه حادثه‌دیده، فناوری اطلاعات و پاسخگویی به سوانح شبکه فدراسیون، سامانه اطلاع‌رسانی و مدیریت ، سامانه اطلاع رسانی پاسخگو به سوانح از دیگر موضوعات مطرح شده است.
وی تاکید کرد: پاسخگویی تدارکاتی در حوادث بین‌الملل،خرید محلی و ارسال اقلام در حوادث بین‌الملل، رسانه و فناوری اطلاعات (آی تی)در منطقه، روند تهیه استمداد وصندوق اضطراری پاسخگو به سوانح و آمادگی تدارکاتی و استاندارد سازی از دیگر موضوعات آموزش داده شده به این افراد است./س

برچسب ها: اصفهان ، گردی ، نماینده ، صلیب ، سرخ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.