سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

خیرین جامعه نبایستی به امان خود رها شوند

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: فعالیت و خدمت در مراکز نگهداری و توانبخشی معلولین و کم توانان ذهنی مصداق کامل ایثار می باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، آيت‌الله هاشم هاشم‌زاده هريسي عضو شورایعالی کمیسیون حقوق بشراسلامی در بازدید از قسمت های مختلف مجتمع بهزیستی شهید دکتر فیاض بخش تبریز ضمن تأکید بر لزوم تجلیل از خیرین و نیکوکاران در استان گفت: خیرین و نیکوکاران حقیقتاً جزو انسان‌های عزیز و چهره‌های ماندگار استان بوده که با اقدامات بشردوستانه و نوع دوستانه خود موجبات رفاه و بیمه ناتوانان و ضعیفان در اقشار مختلف جامعه را فراهم می‌کنند.

وی بر لزوم پاسداشت کار خیر و خیرین در جامعه تاکید نموده و با اشاره به اینکه خیرین جامعه نبایستی به امان خود رها شوند گفت: این کار هم بیان کننده ارزش کار خیر و انجام دهنده آن و هم تشویقی برای سایر افراد است که در این راه قدم های موثری بردارند.

آیت الله هاشم زاده هریسی با بیان اینکه یک گروه از خیرین در جامعه، خیرین سلامت هستند افزود: کار این گروه از ارزش بالا و اجر زیادی برخوردار است چرا که آنان زمینه توانمندسازی افراد معلول و ناتوان را در جامعه فراهم می کنند.

وی فعالیت و خدمت در مراکز نگهداری معلولان و ناتوانان ذهنی را مصداق کامل ایثار و از خود گذشتگی عنوان کرد و افزود: خدمت به معلولان و جانبازان یک فريضه ديني بوده و اهتمام به امورمعلولان و تحقق حقوق اين قشر آسيب پذير در راستاي تحقق حقوق بشر در جامعه می باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مهمترین نعمت خداوند به انسان ها، سلامتی و تندرستی است که ما از آن غافلیم ادامه داد: در بازدید از این مراکز و دیدن این انسان های معلول و ناتوان ذهنی باعث می شود ما به خود بیاییم و ضمن شکر نعمات الهی، خداوند را شاهد و گواه بر اعمال و کارهای خود بدانیم.

آیت الله هاشم زاده هریسی با بیان اینکه خیرین و انسانهای صالح و مؤمن با مشارکت در تأمین هزینه های اینگونه مراکز و مخارج نگهداری این معلولین، رضایت و خشنودی خداوند را برای خود به دست می آورند افزود: خیرین جامعه باعث می شوند روح ایثار، از خود گذشتگی و جوانمردی در جامعه زنده بماند.

در این دیدار که وحید کاظم زاده دبیر کمیسیون حقوق بشراسلامی در شمالغرب کشور، آیت الله هاشم زاده هریسی را همراهی می کرد سرهنگ علیرضا لیقوانی مدیر مجتمع بهزیستی شهید دکتر فیاض بخش تبریز ضمن ارائه گزارشی از نحوه اداره این مجتمع افزود: در این مرکز تعداد 127 نفر از معلولان و ناتوانان و کم توانان ذهنی زن از سراسر استان نگهداری می شود.

وی با بیان اینکه اعتبار هزینه های این مرکز از طریق یارانه پرداختی ماهانه دولت و نیز با حضور و مشارکت مردم و خیرین پرداخت می شود افزود: بیشتر مخارج این مرکز از طریق کمک های خیرین تأمین می گردد.

سرهنگ لیقوانی از مسئولان خواست تا مشکلات مجتمع بهزیستی شهید فیاض بخش تبریز را برطرف سازند/س

برچسب ها: خیرین ، جامعه ، امان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.