سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

ماه محرم فرصت مناسب برای تبیین پیام نهضت عاشورا

ماه محرم فرصت مناسبی برای تبیین و تشریح پیام نهضت عاشورا و اهداف قیام امام حسین (ع) به صورت منطقی برای مردم و به ویژه جوانان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان مشاور عالی و معاون اجرایی شورای عالی هیئات مذهبی کشوربا بیان این مطلب گفت: تربیت و حفظ نیروهای ارزشی و کارآمد در حفظ و ارتقای نقش فرهنگی و اجتماعی هیئت‌های مذهبی موثر است.

موسوی افزود: با اشاره به شرایط و تحولات منطقه‌ای و جهانی و تحریم‌های اقتصادی دشمنان اسلام و انقلاب بر ضد ملت ایران، خاطرنشان کرد: امروز حفظ وحدت بر محور ولایت فقیه و رهبری از مهم‌ترین وظایف دوست‌داران اسلام و انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانات ارزشمند خود شرایط کنونی کشور را به دوران جنگ احزاب تشبیه کرده‌اند،ادامه داد: اجماع همه قبایل بر ضد مسلمانان، ایجاد تفرقه در مدینه، ایجاد ناامنی، تطمیع، محاصره و تحریم از جمله اقدامات و توطئه‌های قریش بود که وحدت و پیروی مسلمانان از پیامبر اکرم (ص)، استفاده از ابتکار و غافلگیری دشمنان با حفر خندق، ایمان به وعده خداوند و وجود قهرمانان بزرگی چون امام علی(ع) از مهم‌ترین دلایل پیروزی مسلمانان در این جنگ به شمار می‌رود.

مشاور عالی و معاون اجرایی شورای عالی هیئات مذهبی با تاکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی امروز ضمن تشریح وضع موجود و افشا کردن توطئه‌های دشمنان برای جوانان، علل پیروزی مسلمانان در جنگ احزاب و کارکردهای امروزی این راهکارها را تبیین کنند، تصریح کرد: دادن مسئولیت‌های اجتماعی و اجرایی به جوانان و استفاده از خلاقیت و توانایی آنها در کارهای فرهنگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

موسوی با بیان اینکه حفظ وحدت و ایجاد روحیه صبر و پایداری در بین آحاد جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است،خاطر نشان کرد: پیروزی‌ها و موفقیت‌های بزرگ با صبر و ایمان مردم و پایداری و مقاومت آنها به دست می‌آید./س


برچسب ها: ماه ، محرم ، پیام ، عاشورا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.