سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات ضد صهيونيستي مردم سراسر جهان

مردم کشورهاي مختلف جهان در اعتراض به حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي به غزه به خيابان ها آمدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبري پرس تي وي ، روز گذشته تظاهرات گسترده اي در پاريس پايتخت فرانسه در محکوميت حملات اسرائيل به غزه برپا شد. يکي از شرکت کنندگان در اين تظاهرات گفت : اسرائيلي ها به دلايل زياد محاسبات کوتاه مدتي داشته اند. آنها در آينده نزديک انتخابات دارند و ائتلاف احزاب راستگراي اسرائيل در خطر است. براي همين آنها مي خواهند نشان دهند که فقط اين احزاب مي توانند با فلسطيني ها مقابله کنند.
يک شرکت کننده ديگر در اين تظاهرات گفت : اسرائيل به خود اجازه هرگونه حمله اي را مي دهد. آنها مردم بيگناه را بمباران مي کنند... دولت فرانسه بايد کاري بکند و از مردم مظلوم حمايت کند.»
در شهر رم پايتخت ايتاليا نيز شب گذشته تظاهرات مشابهي برپا شده بود. در اين تظاهرات تصاويري از کودکان فلسطيني قرباني حملات اسرائيل به نمايش گذاشته شده بود.  
يکي از شرکت کنندگان در تظاهرات شهر رم گفت : ما خواهان پايان يافتن اين خشونت ها هستيم و از شوراي امنيت سازمان ملل مي خواهيم به مسئوليت خود در خصوص اين مسئله عمل کند. ما مي خواهيم حمايت خود را از درخواست فلسطيني ها براي حضور در سازمان ملل به عنوان کشور ناظر اعلام کنيم.
در شهر استانبول ترکيه نيز گروه کثيري از مردم براي محکوم کردن حملات تجاوزکارانه اسرائيل به غزه تظاهرات کردند. آنها در اين تظاهرات شعار مي دادند «مسلمانان! نخوابيد. در کنار برادران خود بايستيد». آنها همچنين در شعارها همبستگي خود را با مردم مظلوم غزه اعلام کردند.
در قاره آمريکا نيز مردم شيلي در سانتياگو پايتخت اين کشور به خيابان ها آمدند. آنها پلاکاردهايي را در دست گرفته بودند که در آنها صهيونيسم با نازيسم همسان معرفي شده بود.  
در بيروت پايتخت لبنان نيز در چهارمين روز حملات مستمر اسرائيل به غزه جناح هاي فلسطيني و لبناني تظاهراتي در حمايت از مردم غزه برپا کردند. تظاهر کنندگان که بسياري از آنها پرچم هاي حزب الله را در دست داشتند گفتند اسرائيل هميشه با شيوه هاي وحشيانه به مردم فلسطين حمله کرده است. آنها خواستار پايان يافتن اين حملات شدند و تاکيد کردند که از کنار تجاوز اسرائيل به مردم فلسطين بي اعتنا نخواهند گذشت.  
يکي زن شرکت کننده در اين تظاهرات گفت :من همانطور که از لبناني ها حمايت مي کنم از همسايگان فلسطيني خود نيز حمايت مي کنم زيرا آرمان فلسطين نيز به اهميت هر آرمان ديگري است و اين وضع از سال 1948 ادامه داشته است. حالا وقت آن است که اين وضع تغيير کند.
حملات اسرائيل که با ترور يکي از فرماندهان نظامي ارشد جنبش مقاومت اسلامي فلسطين ، حماس، آغاز شد اينک براي چهارمين روز متوالي ادامه داشته است. جناح هاي فلسطيني نيز با شليک راکت به اسرائيل واکنش نشان داده اند. اين واکنش نشان داد که مقاومت فلسطيني ها قدرتمندتر شده و از حمايت بين المللي نيز برخوردار شده است.
در تظاهرات مردم بيروت يکي از شرکت کنندگان گفت : مقاومت امروز به کل جهانيان نشان داده است که قدرتمندتر از هر زمان ديگري است و نمي توان آن را شکست داد. مقاومت نشان داده است که مي تواند در برابر اسرائيل بايستد. ما به عنوان حزب الله لبنان مطمئنا از مقاومت فلسطيني ها در برابر هرگونه حمله اسرائيل حمايت خواهيم کرد.
تظاهر کنندگان علاوه بر بروز دادن احساسات ضد اسرائيلي خود ، از کشورهاي عضو اتحاديه عرب نيز که هنوز موضع محکمي در دفاع از مقاومت فلسطيني و بر ضد ماشين جنگي اسرائيل اتخاذ نکرده اند به شدت انتقاد کردند.  
يکي ديگر از شرکت کنندگان در تظاهرات مردم بيروت گفت :امروز غزه کانون مقاومت است. ما به اينجا آمده ايم تا نشان دهيم که در کنار جريان مقاومت ايستاده ايم و از مردم خود در غزه در برابر وحشيگري اسرائيل حمايت مي کنيم.
اين سومين تظاهرات از اين نوع در برابر دفتر سازمان ملل در بيروت از زمان آغاز تجاوز اسرائيل به غزه بود. در چند روز گذشته لبنان صحنه برپايي تجمعات و تظاهرات مختلف در برابر دفتر سازمان ملل و اردوگاههاي آوارگان فلسطيني بوده است. انتظار مي رود در چند روز آينده بر گستردگي اين تظاهرات افزوده شود.
برچسب ها: بین الملل ، غزه ، تظاهرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.