سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

اشعار مداحی‌ها متناسب با شان امام حسین (ع) باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: اشعار باید متناسب با شان و منزلت عظیم اهل بیت و واقعه بزرگ کربلا باشد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی افزود : استمرار عزاداری‌های خودجوش و خالصانه مردمی با سبک سنتی تاثیرگذاری بسیار زیادی در مخاطبان دارد و باید در ترویج این روش عزاداری همت گماشت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران افزود: وعاظ و مداحان در ایام عزاداری علاوه بر ذکر مصیبت باید فلسفه قیام امام حسین (ع) و امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از اهداف بزرگ این قیام را به خوبی به مردم تبیین کنند.

وی افزود: تنها امری که می‌تواند دشمنان را ناکام کند، ترویج شایسته فرهنگ محرم در میان جامعه است، فرهنگ عاشورا آنقدر عمیق و گسترده است که اگر بخواهیم تمام زوایای آن را تشریح کنیم باید سال‌ها به کارهای پژوهشی بپردازیم تا بتوانیم درصدی از آن را به طور مناسب استخراج کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه گفت: دشمن در برهه‌های مختلف تاریخ سعی کرد تا این قیام را به دست فراموشی بسپارد و با ترفندهای گوناگون آن را در هیاهوی تاریخ گم نماید ولی فداکاری و خطبه‌های روشنگرانه حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) تمامی توطئه‌ها را نقش بر آب کرد.

ابراهیمی تصریح کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری نیز عاشورا یک حادثه تاریخی صرف نیست، بلکه عاشورا یک فرهنگ، یک جریان مستمر و یک سرمشق دایمی برای امت اسلام بود./س

برچسب ها: اشعار ، متناسب ، حسین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.