سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

پاره گی پرده گوش

پارگی پرده گوش به طور معمول جدی نمی باشد که اغلب پس از یک مدت ترمیم می شود و بهبود می یابد و هیچ گونه عوارضی ندارد.عوارضی که گاهی اوقات ممکن است رخ دهد از دست دادن قدرت شنوایی و ایجاد عفونت در گوش میانی می باشد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، روش هايي جهت بهبود یافتن پرده گوش پاره شده وجود دارد البته در صورتی که خود به خود ترمیم نشده و شنوایی خود را از دست داده ،. بايد درمان جراجي را پيگيري نمود.

پرده گوش چیست و چگونه می شنویم؟پرده گوش پرده صماخ نامیده می شود یک پوسته نازک در ساختار گوش می باشد بین گوش خارجی و میانی نهفته است، گوش کلا به سه بخش بیرونی , میانی و داخلی تقسیم می شود امواج صوتی وارد گوش خارجی شده و به پرده گوش ضربه می زنند و موجب ارتعاش ان می شوند،گوش میانی در پشت پرده گوش به طور طبیعی با هوا پر شده است و با پرده گوش در تماس است و در پشت بینی شیپور استاش قرار دارد و این اجازه را می دهد که هوا در داخل و خارج از گوش میانی در جریان باشد

پرده گوش پاره شده چه عواملی سبب ان می شوند؟ میزان از دست دادن شنوایی گوش پارگی آن متفاوت می باشد، - ایجاد یک سوراخ ریز می تواند موجب از دست رفتن کم شنوایی شود.سوراخ هر چه بزرگتر شود می تواند تاثیراتی بیشتری داشته باشد همچنین اگر علاوه بر ان سه استخوان كوچك متصل به پرده گوش هم اسیب ببیند سبب از دست دادن شنوایی شديدتر می شود.

همچنین با یک سوراخ در پرده در معرض یک خطر بزرگ عفونت گوش داخلي قرار می گیرید زیرا پرده صماخ به عنوان یک محافظ در برابر باکتری ها و میکروبهایی که به گوش میانی وارد می شوند عمل می کند./س

برچسب ها: پارگی ، پرده ، گوش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.