سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

بیش از 15 محصول غیراستاندارد در خوزستان توقیف شد

كارشناس حقوقی اداره كل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان گفت: در مهرماه سال جاری، كارشناسان این اداره كل تعداد 15محصول مختلف از فروشگاه ها، واحدهای تولیدی، پارك ها و شهرهای بازی استان توقیف و جمع آوری كردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ 'مریم حسین زاده' اظهارداشت: این محصولات به علت فروش، عرضه محصولات غیر استاندارد، جعل نشان استاندارد، ایمن نبودن و نیز كیفیت پایین و عدم رعایت استانداردهای ملی مربوطه توقیف شدند.

وی از جمله این محصولات را شیر آلات بهداشتی و ساختمانی با نام تجارتی amero، روغن موتور با نام های تجاری بهران رانا و پارس سوپر پایا، قند شكسته از قند كله با نام تجاری بلورین، تن ماهی با نام تجاری ناشاتون، آب آشامیدنی با نام های تجاری آرش آبنوش و مرینوس، ماست با نام تجاری سرخوش و از تجهیزات شهربازی به چرخ و فلك ،كشتی صبا، تاب زنجیری، هلی كوپتر و ماشین رالی نام برد .

حسین زاده تصریح كرد: كالاها و وسایل شهرهای بازی مذكور مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و مطابق تبصره چهار ماده 9 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان استاندارد ایران چنانچه در مرحله تمركز، توزیع و فروش آنها انطباق و مغایرتی با قوانین استاندارد وجود داشته باشد، جرم محسوب شده و مطابق قانون با تولیدكنندگان و عرضه كنندگان متخلف برخورد خواهد شد.

كارشناس حقوقی اداره كل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان به مردم توصیه نمود در هنگام خرید هر محصولی به تاریخ تولید ، تاریخ انقضاء نشان استاندارد و سالم بودن محصول توجه داشته باشند. /س
برچسب ها: محصول ، استاندارد ، توقیف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.