سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

ثبت 85 اثر تاریخی نیر در فهرست آثار ملی/ 35 آبگرم معدنی ساماندهی شد

فرماندار شهرستان نیر گفت: از مجموع آثار شناسایی شده این شهرستان تاکنون 85 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / سید حمید عباداللهی در حاشیه بازدید از آثار تاریخی این شهرستان با اشاره به تعداد آثار و بناهای تاریخی نیر افزود: در سطح این شهرستان 300 اثر شناسایی شده که معرفی و ثبت این آثار می تواند تعداد گردشگران ورودی به شهرستان را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه برای ثبت ملی آثار تاریخی شناسایی شده برنامه ریزی می شود، افزود: علاوه بر ثبت این تعداد 215 اثر شناسایی شده در این شهرستان نیز با برنامه ریزیهای انجام شده برای ثبت اقدام خواهد شد.

عباداللهی با اشاره به تعداد آبگرمهای موجود در این شهرستان اضافه کرد: در این شهرستان 35 آبگرم طبیعی وجود دارد که با ساماندهی این آبگرمها منابع درآمدی شهرستان از محل گردشگر پذیری ارتقا خواهد یافت.

فرماندار نیر با اشاره به ساماندهی و بهره برداری از آبگرم قینرجه در شهرستان نیر ادامه داد: بعد از چند سال آبگرم قینرجه با درجه حرارت 73 درجه سانتیگراد که در هر ثانیه 17 لیتر آب از آن جاری می شود به بهره برداری رسید که زمان بهره برداری از آن قابل توجه بود و باید از آبگرمهای دیگر نیز چنین استفاده هایی کرد.

رئیس کارگروه توسعه گردشگری شهرستان نیر با بیان اینکه چشمه های آبگرم دیگری در شهرستان نیر استعداد بهره برداری دارند، متذکر شد: با ساماندهی آبگرمهایی نظیر برجلو، سقزچی، داش آلتی، قمیش تی و... در این شهرستان می توان به رونق گردشگری شهرستان کمک کرد که این کار همت مسئولان استانی را طلب می کند./س 

 

برچسب ها: اردبیل ، ثبت ، آثار ، تاریخی ، نیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.