سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

اهتمام آیت‌الله العظمی تبریزی(ره) به زیارت عاشورا

آیت‌الله العظمی تبریزی در روزهاى زيارتى امام حسين (عليه السلام) به پشت بام مي‌رفتند و زيارت عاشورا را در زير آسمان مي‌خواندند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، مرحوم آیت‌الله العظمی تبریزی همواره مدافع زيارت عاشورا بودو جوانان و مؤمنين را به خواندن آن ترغيب مي كرد و حتى در رد شبهات، كتابى تحت عنوان «زيارت عاشورا، فوق شبهات» تدوين كرد.

ای عالم وارسته همواره می گفت: به واسطه مداومت بر زيارت عاشورا بسيارى از علما به درجه و مقام عالى نائل شدند و مضمون زيارت عاشورا دفاع از حريم ولايت، و معرفى غاصبان و به افتضاح كشيدن دستگاه بنى اميه و بنى العباس است و روشنگر ظلم هايى است كه بر خاندان نبوت (عليهم السلام) گذشته و بنا بر این خواندن آن را در هر حال فراموش نكنيد.

آیت‌الله العظمی تبریزی(ره) با دفاع از اين زيارت، در استفتائات مختلف تصریح می‌کرد: «به کسانی كه در خصوص زيارت عاشورا تشكيك مي‌كنند، توجه نكنيد. آنها از لذت عبادت به دورند و طعم شيرين عبادت را نچشيده اند؛ دستگاه سيد الشهداء ـ امام حسين (عليه السلام) ـ سفينه نجات است. متوسلين و عزاداران واقعى سيدالشهداء در آخرت در بهترين مكان ها منزل خواهند كرد./س

برچسب ها: قم ، تبریزی ، زیارت ، عاشورا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.