سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

طرحهای توسعه کشاورزی باید منتج به تولید و اشتغال پایدار شوند

استاندار خوزستان بر ضرورت سرعت دادن در اجرای طرحهای توسعه کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: طرحهایی که به بهره برداری می رسند باید منتج به تولید و اشتغال پایدار شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ سید جعفر حجازی در نشست شورای کشاورزی استان خوزستان اظهار کرد: با بیان اینکه طرحهای توسعه کشاورزی بهترین فرصت برای جذب و بکارگیری فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و سایر بخشهای مرتبط است، افزود: محقق شدن طرحها از لحاظ اجرا، تولید و ایجاد اشتغال برای نیمه دوم سال جاری ضروری است.

وی با تاکید بر اجرایی کردن طرحهای مصوب، گفت: این طرحها در صورت بهره برداری باید تولید و اشتغال پایدار داشته باشند.
حجازی با بیان اینکه طرحهای بزرگ با توجه به اشتغالزایی زیادی که دارند باید هرچه سریعتر به اجرا برسند، گفت: میزان اشتغال واقعی هر طرح باید برآورده شود.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه  صندوق ضمانت توسعه تعاون 70 درصد ضمانت تشکیل تعاونی ها در بانکها را تقبل می کند، خواستار توسعه و گسترش تعاونی ها شد و افزود:طرحهای انفرادی باید به تعاونی ها سوق داده شوند تا ماندگاری بیشتری داشته باشند.
 
رئیس شورای کشاورزی خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت تشکیل تعاونی در استان نسبت به کل کشور مطلوب است اما با توجه به ظرفیتهای موجود این تعداد تعاونیها در استان می تواند دو برابر شود.
 
وی با بیان اینکه نظارت و سرکشی به روند اجرای طرحها توسط فرمانداران شهرستانها ضروری است، افزود: بهره برداران باید برای به نتیجه رساندن سرمایه گذاری های صورت گرفته و ایجاد اشتغال پایدار مورد حمایت و تشویق قرار گیرند.
 
حجازی با اشاره به تعیین تکلیف اعتبارات جدید ابلاغ شده، گفت: بانک سپه مسئول پرداخت 91 میلیارد تومان از اعتبارات جدید ابلاغی به متقاضیان طرح ‌ها تعیین شده‌ و این امر به کارگروه کشوری ابلاغ شده است و منتظر موافقت آن هستیم.
 
استاندار خوزستان با بیان اینکه توسعه متوازن در تمام بخشهای کشاورزی استان از اهداف طرحهای توسعه کشاورزی است، افزود: این طرح همچنین بهترین فرصت برای توسعه باغات و اراضی درون شبکه است و باید به نحو مطلوب از آن بهره برد./س


برچسب ها: توسعه ، کشاورزی ، پایدار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.