سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داود توحيد پرست:

"شيرين قناري بود "رونق بخش سالن هاي سينما مي شود/ كج بيني در حوزه فرهنگ و هنر بيداد مي‌كند

مسئولان كشور با توجه به بيداد كردن كج بيني در حوزه فرهنگ و هنر بايد نسبت به اين بيماري كشنده و واگيردار فكري كنند.

داود توحيد پرست، كارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: فيلم سينمايي "شيرين قناري بود"، به عنوان بهترين و كاملترين فيلم من به اعتقادم به لحاظ فرهنگي يكي از بهترين هاي جشنواره سال گذشته بود كه متاسفانه با گرفتار شدن به كج فهمي فرهنگي از راه يافتن به بخش مسابقه بازماند.
وي افزود: بدون ترديد حداقل سه تن از بازيگران فيلم "شيرين قناري بود" شايسته تقدير بودند كه آن نيز از ديد داوران بازماند.
توحيد پرست ادامه داد: در حوزه فرهنگ و هنر كج بيني و كج فهمي بيداد مي كند و مسئولان كشور بايد هر چه سريعتر نسبت به اين بيماري كشنده و واگيردار فكري كرده و راه درمان ارائه كنند، در غير اين صورت خطرات جبران ناپذيري فرهنگ و هنر اين سرزمين را تهديد مي‌كند.
اين كارگردان اظهار داشت: مهمترين ويژگي فيلم "شيرين قناري بود" انديشه زيبا و انساني قهرمان فيلم است كه به دنبال ترويج زيبايي ها و مبارزه با زشتي ها است كه متاسفانه در همين بخش هم دچار سوء تفاهم شده و از خدا مي خواهم كه با اكران و نمايش هاي خصوصي، فعالان عرصه فرهنگ و هنر با دقت بيشتري به اين فيلم نگاه كنند و ارزيابي سريعتري از مفاهيم فيلم به مردم ارائه دهند.
توحيد پرست عنوان كرد: فيلم سينمايي "شيرين قناري بود" به خاطر موضوع دختران فوتبالي و كل كل هواداران دو تيم استقلال و پرسپوليس به طور قطع رونق بخش سالن هاي سينمايي شود.
وي افزود: اميدوارم هر سوالي كه به صنعت و هنر سينما بها مي دهد از فيلم هاي خوب بخش خصوصي كه به راحتي با عامه مردم ارتباط برقرار مي‌كنند،دفاع كرده تا اين گونه آثار در قالب نابرابر با فيلمهاي بخش دولتي كه با بودجه هاي وحشتناك ساخته مي‌شوند و عاجز از ارتباط باعامه مردم هستند نابود نشوند.
توحيد پرست تصريح كرد: هم اينك شرايط بسيار اسف باري بر اوضاع اكران حاكم شده و به تنها چيزي كه اهميت نمي دهند حمايت از كا رو سرمايه ايراني است.
وي اظهار داشت: مسئله آزاردهنده ديگري كه هنوز من را آزار مي دهد، اكران غيرقانوني فيلم قبلي من تحت عنوان" نامزد آمريكايي من" است كه در شرايط بسيار بدي به نمايش درآمد.
وي بيان كرد: بارها به مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامي و نهادهاي ذي ربط در اين خصوص نام نوشته و خواهان رسيدگي شدم ولي متاسفانه همه نامه هايم بايگاني شد.
توحيد پرست در اين خصوص  ادامه داد: حتي برنامه "هفت" كه بايد به اين گونه بي تفاوتي ها بپردازد و درددل هنرمندان را به گوش مسئولان برساند و علي رغم تماس هاي مكرر من به شخص "محمود گبرلو" هرگز حرفي از اين ظلم بزرگ نزد و من را با انبوهي از مشكلات مالي تنها گذاشتند.
وي اظهار داشت: همچنان از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رياست سازمان سينمايي توقع دارم با رسيدگي به اين موضوع با متخلفيني كه مجوز اكران غير قانوني فيلم" نامزد امريكايي من" را صادر كردند برخورد قانوني كنند./ص
برچسب ها: سینما ، اکران ، شیرین ، قناری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.