سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست کمیته برنامه ریزی علم اطلاعات و دانش شناسی:

86 درصد دروس کارشناسی بازنگری شده است

تاکنون 86 درصد دروس کارشناسی بازنگری و 60 درصد آنها ابلاغ شده است

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران ؛محمد حسن زاده سرپرست کمیته برنامه ریزی علم اطلاعات و دانش شناسی طی سخنرانی در نشست خبری تحول و ارتقاء محتوای برنامه درسی و آموزشی رشته های دانشگاهی طی سخنرانی در سالن همایش های وزارت علوم گفت: در تاریخ 19 شهریور سال 91 عنوان رشته کتابداری به رشته علم اطلاعات و دانش شناسی تغییر یافت و تاکنون این کمیته 69 جلسه رسمی و 20 جلسه غیر رسمی را تشکیل داده است.

وی افزود: با توجه به این که 86 درصد در مقطع کارشناسی دروس بازنگری شده ، شده تاکنون حدود 60 درصد آن ها ابلاغ شده است و 4 رشته از جمله علم سنجی، دانش نگاری  نسخ خطی تصویب شده است.

در رشته برنامه ریزی علم اطلاعات کمیته علم سنجی تصویب شد

حسن زاده در ادامه گفت: همچنین 4 رشته گرایش در مقطع ارشد از جمله رشته مدیریت کتابخانه های دانشگاهی، مطالعات کتابخانه های عمومی تصویب شده و این دوره به صورت اساسی بازنگری شده است.

وی اظهار داشت: امروز این کمیته تصمیم گرفته که در قالب گرایش های مختلف مدیریت اطلاعات را در دستور کار قرار دهند.

حسن زاده تصریح کرد: هم اکنون این رشته در 22 دانشگاه دولتی در سراسر کشور در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و تشکیل و در حال برگزاری در دانشگاه های پیام نور، آزاد، جامع علمی کاربردی است و ما باید به این نیاز ها پاسخ دهیم.

وی افزود: یکی از کارهای اساسی در این رشته تصویب کمیته علم سنجی است در ارتباط با بودجه ها گام های اساسی در این رشته شکل گرفته چنانچه دانشگاه های یزد و تهران اولین فارغ التحصیلان را در این رشته داشته است.

وی خاطر نشان کرد: بیش از 10 هزار نفر دانشجو در این رشته هم اکنون در حال تحصیل هستند./ع2
برچسب ها: درس ، دانشگاه ، رشته ، دانشجو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.