سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

كشت پاییزه در بیش از 93 درصد اراضی دیم استان كرمانشاه

مدیر زراعت سازمان جهاد كشاورزری استان كرمانشاه از اتمام كشت پاییزی در بیش از 93 درصد از اراضی دیم مناطق سرد و معتدل این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

'اسمعلی پرویزی فر'افزود: در حوزه زمین های آبی استان نیز بیش از 83 درصد كشت پاییزی در مناطق سرد و معتدل، انجام شده است.

پرویزی فر در مورد كشت محصولات پاییزی به كشاورزان استان تا قبل از بارندگی های موثر، اطلاع داده بودیم،گفت: خوشبختانه روند كشت مطابق انتظارات بوده و كشاورزان در بهترین زمان، زمین های خود را كشت كرده اند.

مدیر زراعت سازمان جهاد كشاورزی استان كرمانشاه درباره كشت محصولات در مناطق گرمسیری،بیان کرد: كشت محصول در این مناطق به تازگی شروع شده و امیدواریم مانند مناطق سرد و معتدل استان در این نواحی هم شاهد كشت چشمگیر محصولات كشاورزی باشیم.

پرویزی فر، گندم را با سطح زیر كشت 315 هزار هكتار، بیشترین نوع كشت پاییزی در استان عنوان كرد و گفت: حدود 200 هزار هكتار از زمین های كشاورزی استان نیز به كشت جو و 10 هزار هكتار نیز به كشت نخود پاییزی اختصاص یافته است.

وی در پاسخ به این سووال كه چرا با اینكه نخود پاییزه از نظر عملكرد در واحد سطح و اقتصادی بودن، برتر از نخود نوع بهاره آن است ولی كمتر از سوی كشاورزان كشت می شود،افزود : بدلیل اینكه نخود پاییزه حتما باید به صورت مكانیزه كشت شود، كشاورزان بیشتر تمایل دارند تا نخود بهاره را كشت كنند در حالی كه نوع پاییزی آن دارای عملكرد بهتر و ارزش افزوده بیشتری می باشد.

وی گفت :كشت نخود پاییزه در واقع از دو سال قبل با 600 هكتار در استان آغاز شده ولی امروز به مرز 10 هزار هكتار رسیده هر چند برنامه ما در استان كرمانشاه رسیدن به مرز 50 هزار هكتار كشت نخود پاییزی در پایان برنامه پنجم توسعه است./س


برچسب ها: کرمانشاه ، کشت ، پاییزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.