سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردوغان: نمي‌توانيم در مقابل جنايت‌هاي تل‌آويو سکوت کنيم

نخست وزير ترکيه گفت آنکارا نمي تواند در مقابل جنايت هاي رژيم صهيونيستي سکوت کند و اين رژيم از حمله جديد به غزه بسيار زيان خواهد ديد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه قطري الشرق، "رجب طيب اردوغان" در آستانه سفر به مصر در مصاحبه اختصاصي با اين روزنامه افزود واقعيت اين است که اسرائيل اصرار دارد که به اقدامات تروريستي عليه فلسطيني ها ادامه دهد و به آنچه درجهان مي گذرد و قوانين بين المللي  اهميتي نمي دهد. اسرائيل عادت کرده است که محکوم شدن توسط افکار عمومي و سازمان هاي بين المللي را بشنود اما پشت کند و به اجراي طرح هايش ادامه دهد. اسرائيل با هرگونه راه حل مسالمت آميز و عادلانه مخالف است.
وي تصريح کرد کاري که در شرايط کنوني از دست من برمي آيد اين است که با دبيرکل سازمان ملل، دبير کل ناتو و دبيرکل اتحاديه و نيز رؤساي جمهور امريکا و برخي رهبران عرب بويژه محمد مرسي رئيس جمهور مصر درباره حوادث غزه تماس بگيرم و طبيعي است که موضوع غزه از محورهاي مذاکراتم با محمد مرسي در قاهره خواهد بود.
وي تصريح کرد کشورهاي عربي ومسلمان نبايد صرفا به محکوم کردن لفظي  اسرائيل اکتفا کنند بلکه بايد در فکر اجراي اقدامات اثرگذار دراين باره باشند.
اردوغان گفت ترکيه به نوبه خود و دراعتراض به سياست هاي رژيم اسرائيل،رابطه اش را با اين رژيم قطع کرد و تا زماني که اسرائيلي ها به خواسته هاي آنکارا درباره تعرض به کشتي کمک رسان به غزه(حادثه ناوگان آزادي)پاسخ مثبت ندهند، آنکارا با ميانجي گري درباره از سرگيري روابط با تل آويو مخالفت مي کند.
وي افزود اسرائيل به علت دنباله روي از سياست تجاوز و تکبر زيان هاي بسياري مي بيند همچنانکه کشوري دوست مانند ترکيه را از دست داد و حمايت بين المللي از تل آويو نيز کاهش يافت. اسرائيلي ها اين حقيقت را درک نمي کنند که حمايت امريکا از اسرائيل تا ابد ادامه نخواهد يافت به علاوه توجيهات تل آويو درباره اقدامات تروريستي و تجاوزاتش خنده دار و بي اساس است.ظلم نمي تواند ادامه يابد وب الاخره بشريت جلوي ظلم اسرائيل را خواهد گرفت وحد ومرزي برايش قرار مي دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.