سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/ وزیر بهداشت؛

اجرای طرح پزشک خانواده در 50 دانشگاه علوم پزشکی کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 260 قلم دارو در فراخوان سوم در دست کار می باشد که اکثریت قریب به اتفاق آن برای بیماران صعب العلاج است.

مرضیه وحید دستجردی در حاشیۀ افتتاح بیمارستان اعصاب و روان کارگر نژاد کاشان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به تحت حمایت قرار گرفتن داروهای بیماران صعب العلاج جز طرحهای کلان دارویی کشور افزود: در حال حاضر نیز محققان در آزمایشگاهها روی 56 قلم دارو کار می کنند که 10 قلم از این داروها تا پایان سال جاری رونمایی می شود.

وی رونمایی از 14 دارو در اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری را یادآورشد و افزود: 12 مورد از این تعداد از داروهای بیوتکنولوژي برای بیماران صعب‌العلاج بوده است که این امر منجر به تقلیل هزینه‌های این داروها در کشور و دسترسی بیشتر آحاد مردم به آنها می شود.

به گفتۀ وی، در سراسر کشور علاوه بر فعالیت مراکز متعدد بیماران خاص، صعب العلاج و سرطانی تعدادی از بیمارستان های جدید نیز با بخشهایی ویژه درمان این بیماران در حال راه اندازی است.

وزیر بهداشت در ادامه با تاکید بر اختصاص فضای فیزیکی ، تامین دارو ، امکانات تکمیلی و تسهیلات بیمه ای با تشکیل سازمان بیمه سلامت ایران برای بیماران صعب العلاج گفت: با انجام این اقدامات بویژه خدمات بیمه ای می توانیم خدمات بیشتری را به این بیماران داشته باشیم.

با تقدیر از زحمات خیران سلامت در کاشان بویژه راه اندازی بیمارستان اعصاب و روان کارگر نژاد در این شهرستان با دستجردی کیفیت مطلوب احداث و امکانات داخلی گفت: با توجه به اینکه تختها و بیماران روان پزشکی یکی از معضلات کشور است اگر مشابه این بیمارستان را در همۀ استان ها داشته باشیم گام بزرگی برای درمان بیماریهای مزمن، سخت و صعب العلاج برداشته ایم.

وی کاهش 50 درصدی بودجۀ بیماران صعب‌العلاج بدلیل تنگناهای بودجه ای را خاطرنشان کرد و گفت: انتظار می‌رود با رفع تنگناهای موجود و تخصیص کامل این بودجه بتوانیم گام‌های مؤثرتری برایدرمان و رسیدگی بیشتر به بیماران صعب‌العلاج برداریم.

وزیر بهداشت در پایان در خصوص اجرای طرح پزشک خانواده نیز اظهار داشت: این طرح و توسعۀ شهری آن هم اکنون در 15 دانشگاه علوم پزشکی کشور در حال اجرا است.

دستجردی آمادگی 100 درصدی 35 دانشگاه از 50 دانشگاه علوم پزشکی کشور را تاکید کرد و گفت: با آمادگی خوب وزارت بهداشت و مراکز تابعه و همکاری سازمان‌های بیمه‌گر در جذب اعتبارات و بودجه‌های مناسبی از معاونت نظارت راهبردی این طرح در 35 دانشگاه نیز اجرا می شود.

وی افزود: با وجود ظرفیت مناسب ، ایجاد زیرساختهای لازم، توانمندی موجود و تخصیص امکانات و اعتبارات لازم از معاونت نظارت راهبردی انتظار می رود طرح پزشک خانواده حداکثر تا سال آینده در سراسر کشور اجار شود.

به گفتۀ وی، اکنون که در فصل بودجه هستیم با عنایت ویژه نمایندگان مجلس به نظام ارجاع و طرح پزشک خانواده در تخصیص اعتبارات و تأمین بودجه لازم این طرح سریعتر و مطلوب در کشور اجرا می شود.

وحید دستجردی همچنین در خصوص ردیف بودجه ای مشارکت خیرین در حوزه سلامت مشارکت گفت: با تامین هزینه 40 درصدی توسط خیران 60 درصد مابقی به همراه تجهیز، تکمیل و تامین نیروی انسانی توسط وزارت بهداشت در اجرای طرحها انجام می شود.

وی با تقدیر از مشارکت و حمایت خوب تمامی خیران سلامت کشور در اجرای طرحهای عمرانی بهداشتی ، درمانی ، آموزشی و پژوهشی وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی گفت: خدمات دو خیر ارجمند حاج جواد کارگر نژاد در احداث بهترین بیمارستان اعصاب و روان کشور و حمید رضا رنجبر در ساخت مقاوم ترین مرکز فوریتهای پزشکی در برابر زلزله تا 9 ریشتر در کاشان برای ارائۀ خدمات درمانی به شهروندان این شهرستان و غیر کاشانیها نمونه ای از این اقدامات مشارکتی و حمایتهای تاثیر گذار در حوزۀ سلامت و بهداشت هموطنان است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.