سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

تخصیص بودجه به صنعت نفت هزینه نیست سرمایه‌گذاری است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: سهم صنعت نفت در بودجه سال۹۲ به منظور توسعه صنایع بالادستی نفت و گاز باید افزایش یابد چراکه معتقدیم تخصیص بودجه به صنعت نفت هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری بلندمدت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلیل جعفری بنه خلخال روند فعالیت های کنونی صنعت نفت را مطلوب خواند و گفت: از هر طرح یا لایحه مبنی بر افزایش سهم وزارت نفت از محل فروش نفت خام حمایت می‌شود چرا که صنعت نفت کشور نیازمند نقدینگی و منابع مالی است.

وی با بیان این که سرمایه گذاری در حوزه نفت در بلندمدت به سود کشور خواهد بود، تصریح کرد: بیشتر منابع باید به سمت سرمایه گذاری در صنعت نفت به ویژه میدان های مشترک هدایت شود؛ در مقطع فعلی ما در بسیاری از میادین مشترک از شرکای نفتی خود عقب‌تر هستیم که این عقب ماندگی باید با سرعت بیشتری جبران شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی به سهم ۱۴.۵ درصدی وزارت نفت در بودجه سال ۹۱ اشاره کرد و افزود: به هر میزان که بتوانیم در صنعت نفت هزینه کنیم، در واقع در مسیر توسعه کشور سرمایه گذاری کرده‌ایم و این به سود عموم مردم خواهد بود.

جعفری بنه خلخال با بیان اینکه حوزه انرژی، ثروت ملی کشور است، ادامه داد: یکی از ضروریت‌های امروز حوزه انرژی کشور دیپلماسی اقتصادی است که ما باید با گسترش این حوزه کاری کنیم تا کشورها به ویژه همسایگان، در بحث دیپلماسی انرژی تعامل مناسبی با کشورمان داشته باشند.

وی یادآور شد: فعالیت‌های وزارت نفت در دیپلماسی انرژی موفق بوده است، به طور مثال وزارت نفت با دیپلماسی فعال در زمان برگزاری نشست شانزدهم غیرمتعهدها مذاکرات سازنده ای با دیگر کشورها داشته است که این جای تحسین دارد.

رئیس کمیته انرژی نو و هسته‌ای کمیسیون انرژی مجلس افزود: حوزه انرژی کشور از ابتدا با تحریم رو به رو بوده است، اما با به کارگیری همین دیپلماسی نفتی و استفاده از ساخت داخل و تلاش نیروهای جوان در همه زمینه‌های انرژی پیشرفتهای چشمگیری شاهد خواهیم بود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم ادامه داد: صنعت نفت به حمایت نیاز دارد و در تلاش هستیم در بودجه سال ۹۲ نیازها را برطرف کنیم./س

 

برچسب ها: اردبیل ، تخصیص ، بودجه ، صنعت ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.