سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /رئیس گروه مطالعات و تهیه طرح دفتر انرژی‌های نو کشور؛

ایران در تولید انرژی‌های نو خودکفا شده است

رئیس گروه مطالعات و تهیه طرح دفتر انرژی‌های نو کشور گفت: با تلاش محققان و اندیشمندان داخلی کشورمان در حوزه تولید انرژی‌های نو به خوداتکایی و خودکفایی رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / عدالت تیزپر در آیین کلنگ‌زنی ایستگاه ثبت اتوماتیک آمار باد در شهرستان نیر اظهار داشت: به رغم تحریم‌ها و تهدیدهای استکبار ما در تأمین تجهیزات و امکانات انرژی‌های نو هم در حوزه هسته‌ای و همچنین انرژی‌های بادی و خورشیدی و ژیوترمال به بالاترین سطح توانمندی رسیده‌ایم که این ظرفیت و توانمندی‌ها را باید قدر دانست.

وی افزود: سازمان انرژی‌های نو کشور در نصب توربین‌های بادی در مناطق مختلف فعالیت چشمگیری را آغاز کرده و توانسته است توفیقات خوبی را در این زمینه به دست آورد.

رئیس گروه مطالعات و تهیه طرح دفتر انرژی‌های نو کشور استان اردبیل را یکی از مناطق بادخیز و با ظرفیت مناسب برای تولید انرژی‌های بادی اعلام کرد و ادامه داد: توربین‌های بادی در حال حاضر در مناطق بادخیز کشور نظر منجیل، بینالود، تبریز و اردبیل نصب شده است.

تیزپر در ادامه سخنان خود بیان کرد: ‌در این زمینه تاکنون در مناطق مختلف کشور به ظرفیت 100 مگاوات توربین بادی نصب شده تا ظرفیت خوبی برای بهره‌گیری از انرژی‌های بادی فراهم آید.

وی شهرستان نیر را از توانمندترین شهرهای استان اردبیل و کشور در نصب این توربین‌ها اعلام کرد و یادآور شد: ما امروز شاهد ایجاد ایستگاه ثبت اتوماتیک آمار باد در نیر هستیم که این زمینه را برای فعالیت‌های بعدی فراهم می‌آورد.

رئیس گروه مطالعات انرژی‌های نو کشور گفت: دستگاه یاد شده که به صورت چهار فصل مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند سرعت و حرکت باد را مورد سنجش قرار داده و زمینه مساعدی را برای فعالیت توربین‌های بادی به وجود آورد.

تیزپر افزود: با توجه به محدودیت منابع انرژی در دنیا و کشورمان سازمان سانا سعی می‌کند طرح‌های توسعه نیروگاه‌های بادی، انرژی‌های هسته‌ای، ‌زمین‌گرمایی و خورشیدی را به سرعت در مناطق مختلف کشور توسعه دهد.

وی تصریح کرد: نیروگاه بادی که در منطقه نیر ایجاد می‌شود در صورت مفید بودن دیتای باد منطقه می‌تواند هم در تولید برق و هم از حیث اشتغال و رونق گردشگری مفید و مؤثر باشد./س 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.