سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علي اسماعيلي در دومين دوره تجليل از ناشران و پژوهشگران حوزه و قرآن و عترت:

قرآن، معجزه گويا است

قرآن به دليل داشتن الفاظي با معاني بزرگ و ايجاد تاثير شگرف در عمق جان بشر معجزه گويا به شمار مي رود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم دومين دوره تجليل از ناشران و پژوهشگران حوزه قرآن و عترت كه صبح امروز با حضور علي اسماعيلي سرپرست معاونت فرهنگي وزارت ارشاد، محمد اللهياري در سراي اهل قلم برگزار شد، علي اسماعيلي در اين مراسم گفت: قرآن گواه روشني بر صدق گفتار پيامبر(ص) و همچنين سند حقانيت زنده پيامبر(ص) است و بشر هر چه پيش مي رود به سوي آينده زواياي جديدي از قرآن را كشف مي كند بنابراين مي توان گفت قرآن معجزه گويا است.
وي ادامه داد: الفاظ قرآن به دليل همراه داشتن معاني بزرگ تاثير فراواني بر عمق جان بشر مي گذارد و اين معجزه گويا در هيچ زماني نياز به معرفي نداشته زيرا خود به تنهايي دعوت به حق مي كند و جن و انس هم نمي تواند يك آيه مثل قرآن بياورد.
اسماعيلي گفت: قرآن برگزيده ترين يادگار پيامبر است و براي پي بردن به عظمت آن تنها بايد در خود قرآن جستجو كرد و اين جستجو و تحقيق در هر زماني نتيجه بخش است زيرا قرآن مرز زمان و مكان را در هم شكسته است.
سرپرست معاونت فرهنگي وزارت ارشاد افزود: چقدر از دستورات قرآن در زندگي امروز انسان نفوذ كرده؟ در اين زمينه علمان و پژوهشگران هر چه فعاليت كنند و هر چه تشكيل و اتحاديه ايجاد شود باز كم است چرا كه فرهنگ و زندگي صحيح بشر درپرتو قرآن است.
وي گفت: در زمينه پژوهش هاي قرآني دولت اقداماتي انجام داده كه يكي از آن ها ايجاد معاونت قرآني در معاونت فرهنگي وزارت ارشاد است كه اين اقدام كوچكي در اشاعه فرهنگ قرآني در جامعه است.
اسماعيلي اظهار داشت: وظيفه اتحاديه ناشران قرآني و معاونت فرهنگي وزارت ارشاد حمايت از اين ناشران و ترويج فرهنگ قرآني در زندگي انسان است تا بتوانيم قرآن را از مهجوريت بيرون بياوريم زيرا تنها راه رستگاري انسان كمك قرآن است.
احمد حاجي شريف برگزيده قرآني و مسئول سازمان دارالقرآن كريم در ادامه مراسم گفت: يكي از وظايف سازمان دارالقرآن وابسته به سازمان تبليغات اسلامي كه در بند 17 از ماده 6 در اساسنامه سازمان به تائيد مقام معظم رهبري در سال 78 نظارت بر چاپ و مشر قرآن كريم است كه تاكنون كه 27 سال از اين قانون مي‌گذرد اقداماتي خوبي انجام شد.
وي ادامه داد: بارزترين شكل دراين حوزه زمان تصحيح آن است كه ما برآنيم تا تصحيح قرآن كه با چشم انجام مي شود مكانيزه شود البته كه بسياري اين حركت را محال مي دانند اما بعد از انقلاب بر همگان ثابت شد كه بسياري محال ها غير محال شد.
جامي شريف اظهار داشت: در ماه هاي اخير كه با توجه به مشكلات كاغذ بيشترين لطمه به حوزه نشر قرآني دارد و من اين تقاضا را از وزارت ارشاد دارم كه اين مشكل حوزه نشر قرآن را رفع كند.
وي افزود: براساس تحقيقات انجام شده از سال 2009 در‌ آمريكا 465 ميليون دلار فقط انجيل و به صورت رايگان ارائه شد و در عربستان هم 30 ميليون جمله در طول سال به صورت رايگان ارائه مي شود كه ما به عنوان امت اسلامي و شيعي بايد چنين حركت هايي را در كشورمان راه اندازي و افزايش دهيم.
محمودي دبير گردهمايي در آخر گفت: اتحاديه ناشران قرآني سال هاي بسياري به صورت مستقل فعاليت مي كرد و بر آن شديم تا با همكاري معاونت فرهنگي وزارت ارشاد و سازمان تبلغات اسلامي تشكلي براي حمايت از ناشران قرآني ايجاد كنيم كه با گذشت 4 سال از تشكيل اين تشكل كارهاي خير و قدم هاي كوتاهي در اين راستا انجام داده ايم.
محمودي ادامه داد: اهداف تشكيل از اين اتحاديه حمايت از حقوق ناشران و تسهيل و تعامل بين نهادها و نظارت بر كيفيت چاپ و نشر قرآني است و اميداوريم با برگزاري اين همايش آن طور كه شايسته و بايسته قران است گام برداريم.
وي اظهار داشت: همكاري معاونت فرهنگي وزارت ارشاد و اتحاديه ناشران و قرآن با توجه به محدود بودن بودجه اميدواريم حداقل كارهاي مقدماتي را در همين دولت انجام دهند./ي2
برچسب ها: اسماعیلی ، قرآن ، عترت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.