سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

کودک درمواجه با کمبود غذا از ذخایر بدن مادر استفاده می‌کند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: کودک اگر با کمبود غذا مواجه شود ابتدا از ذخایر بدن مادر برای تولید شیر استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مشهد  ، دکتر خلیل فریور در همایش دو روزه ترویج تغذیه با شیر مادر در محل تالار ادیب نیشابور، افزود: تمام مادران نیاز دارند که غذاها و مایعات کافی بخورند و برای داشتن و تولید شیر به غذای خاصی نیاز نیست.

وی با بیان اینکه یکی از چیزهای مطرح در بحث شیر مادر نحوه تغذیه مادر است، اظهار کرد: منافعی در تغذیه با شیر مادر است که کودک، خانواده و اجتماع از آن بهره می‌برند و بر امنیت غذایی خانواده نیز تاثیرگذار است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه اگر مادر در زمان بارداری هر چه بیشتر وزن گیرد شیر بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: بدن زنان در طول حاملگی چربی ذخیره می‌کند که به مصرف کودک می‌رسد و اگر خانواده‌ای نمی‌تواند تغذیه مادر باردار یا شیرده را تامین کند، حداقل او را از کار کردن باز دارند.

فریور گفت: مصرف غذا و نوشیدنی مادر باید به مقداری باشد که تشنگی و گرسنگی او را رفع کند و مادری که سزارین شده است نیاز بیش‌تری به آب دارد.

وی ادامه داد: مادر هر چه بخورد یا نخورد برای تولید شیر از ذخیره بدن او برداشته می‌شود اما او باید همه چیز بخورد تا سلامت جسمی و روانی خود و هم کودک تامین شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: مادر شیرده بیش از حد معمول تشنه می‌شود، در حالی که مطالعات نشان داده است مایعات زیاد شیر مادر را کم می‌کند.

فریور به اینکه اگر مادر دچار سوء تغذیه شدید باشد، تولید شیرش به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد اشاره کرد و گفت: توصیه سازمان بهداشت جهانی این است که به مادران غذا برسانیم.

وی اضافه کرد: ترکیب شیر مادر در طول شبانه‌روز عوض می‌شود پس ترکیبات چربی و میزان آن‌ها هم در شیر مادر به طور مرتب عوض می‌شود./س

برچسب ها: عضو ، هیئت ، علمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.