سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

بیمارستان‌ها سیاست ترویج تغذیه با شیر مادر را در معرض دید مادران قرار دهند

رئیس بیمارستان حکیم نیشابور گفت: بخش‌های مرتبط بیمارستان باید سیاست مدون ترویج تغذیه با شیر مادر را در معرض دید همه کارکنان و مادران قرار دهند

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مشهد ، دکتر علی‌اصغر نوری در همایش دو روزه ترویج تغذیه با شیر مادر در محل تالار ادیب نیشابور، افزود: بیمارستان حکیم نیشابور جزء بیمارستان‌های دوستدار کودک است و باید اقدامات لازم اطلاع‌رسانی را در رابطه با تغذیه نوزادان از شیر مادر انجام دهد.

وی بیان داشت: بیمارستان‌های دوستدار کودک باید اقدامات ده‌گانه برای اطلاع از مزایای شیر مادر و تغذیه کودک از شیر مادر را انجام دهند.

رئیس بیمارستان دولتی حکیم نیشابور عنوان کرد: تمامی کارکنان بهداشتی درمانی باید در کسب مهارت‌های ضروری برای اجرای این سیاست آموزش ببینند.

نوری ادامه داد: همچنین تمام زنان باردار نیز باید از روش‌ها، مزایا، روش تغذیه کودک چگونگی حفظ و تداوم شیردهی با شیر مادر به خوبی آگاه شوند.

وی اظهار داشت: باید از دادن هر نوع غذا یا آشامیدنی به نوزادان جلوگیری شود و برنامه هم‌اتاقی مادر و نوزاد که به مادران و نوزادان اجازه می‌دهد که شبانه‌روز در کنار هم باشند، اجرایی شود.

رئیس بیمارستان حکیم نیشابور گفت: بیمارستان‌ها باید مادران را به تغذیه با شیر خود با تعداد دفعات بیشتر و فواصل کمتر و بر حسب نیاز کودک آگاه کنند.

نوری با اشاره به ارجاع مادران به مراکز حمایتی خاطرنشان کرد: این کار برای مشاوره و حل مشکلات شیردهی است که اجرای هر کدام از این اقدامات ده‌گانه می‌تواند به تغذیه کودک از شیر مادر کمک کند.

وی گفت: در قرآن در هشت مورد به طور مستقیم از جمله در آیات 15 سوره احقاف، 23 سوره نساء، شش سوره طلاق، دو سوره حج و ... به تغذیه کودک با شیر مادر اشاره شده است.

رئیس بیمارستان حکیم نیشابور اضافه کرد: شیر دادن از پستان مادر یک ارزش است و در احادیث از آن به جهاد مادر یاد شده است س/

برچسب ها: رئیس ، بیمارستان ، حکیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.