سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

کارخانه راش الماس خلخال فعالیتش را از سر می‌گیرد

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: کارخانه راش الماس خلخال که در حوزه صنایع چوب پیش از این فعالیت داشت و به دلایلی به تعطیلی کشیده شده بود مجدداً فعالیتش را از سر می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ جلیل جعفری‌بنه‌خلخال امروز در بازدید از برخی طرح‌های اقتصادی و تولیدی شهرستان خلخال افزود: در نشستی که با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در قالب ستاد تسهیلات حمایتی داشتیم مقرر شد دولت در راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال با پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش اقدامات لازم را انجام دهد.

وی گفت: در این نشست که رئیس اتاق بازرگانی استان، معاون برنامه‌ریزی استانداری و مدیر شهرک‌های صنعتی استان و تعدادی از فعالان بخش صنعت شهرستان‌های خلخال و کوثر حضور داشتند مقرر شد واحدهایی که تعطیل شده و یا حالت نیمه تعطیل دارد مورد ارزیابی قرار گرفته و مشکلات آن به سرعت و در اسرع وقت حل شود.

این نماینده مجلس افزود: یکی از این کارخانه‌ها مجموعه تولیدی راش الماس خلخال در صنایع چوب با ظرفیت اشتغالزایی 51 نفر است که امیدواریم با خرید ماشین‌آلات مورد نیاز و انتقال آن به شهرستان و همچنین پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش بتوانیم این واحد تولیدی را مجدداً راه‌اندازی کنیم.

جعفری بنه با اشاره به اینکه کارخانه الماس سیمان خلخال نیز با پیشرفت 20 درصد در حال اجراست، گفت: این کارخانه بزرگترین کارخانه سیمان شمال غرب کشور با ظرفیت هر روز 5 هزار و 500 تن است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل،مشکلات اساسی این کارخانه را کمبود منابع اعتباری سرمایه‌گذار اعلام کرد و افزود: در این زمینه قرار شده در کنار اعطای تسهیلات ارزی و ریالی مشارکت ‌کننده ثانویه نیز در نظر گرفته شود تا با جذب اعتبار بیشتر بتوانیم این کارخانه را به بهره‌برداری رسانده و برای بخش عظیمی از بیکاران منطقه فرصت اشتغال فراهم آوریم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که در اختیار داریم در خروج خلخال و کوثر از بن‌بست استفاده می کنیم و صرفاً به همین خاطر به این عرصه وارد شدم تا با کمک دولت و مسئولان استانی بتوانیم غبار محرومیت را از چهره جنوب استان و شهرستان‌هایی که خاستگاه و زادگاه نخبگان علمی و اندیشمندان و علمای برجسته است، بزداییم./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.