سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

استاندار همدان: اصناف نقش خود را در کنترل بازار ايفا کنند

استاندار همدان از مجمع امور صنفي استان خواست مشارکت بيشتري در کنترل بازار داشته باشد و نقش خود را به خوبي در کنترل بازار ايفا کند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان: علي محمد آزاد در کميسيون تنظيم بازار استان با تذکر به مجمع امور صنفي استان، گفت: اصناف نبايد اجازه دهند سودجويان ، حيثيت بازار را به خطر انداخته و بازار را آشفته کنند، زيرا آشفته بازار به نفع هيچ کس نيست.
وي از اتحاديه هاي صنفي خواست، بازرسي از صنوف را افزايش دهند و ادامه داد: اتحاديه هاي صنفي جلسات با فعالان صنف خود را بيشتر کرده و موارد قانوني چون نصب قيمت را به آنها يادآوري کنند تا بازار کنترل شود  و اگر کنترل نشود و اتحاديه هاي صنفي و اصناف نتوانند به وظايف خود عمل کنند، آن وقت کميسيون تنظيم بازار استان مستقيم وارد موضوع مي شود و با اقداماتي چون ايجاد جايگاههاي فروش با نرخ هاي واقعي ، بازار را کنترل خواهد کرد.
استاندار با خوب ارزيابي کردن اطلاع رساني هاي انجام شده براي آگاهي مردم از قيمت ها و بازرسي ها ، افزود:اين اقدامات براي شروع خوب است، کنترل قيمت ها و اطلاع رساني بايد انجام شود تا قيمت ها واقعي شوند، علاوه بر اطلاع رساني از سايت، بايد قيمت ها در صدا و سيما و رسانه ها نيز اعلام و در بازار نيز با مشارکت شهرداري تابلوهاي اطلاع رساني از قيمت ها،  نصب شود.
آزاد با تاکيد بر کنترل بيشتر قيمت اقلام اصلي مردم، اظهار داشت: اگر مردم تلاش کميسيون تنظيم بازار براي کنترل قيمت ها را ببينند ، همراهي خواهند کرد زيرا مردم کشور را از آن خود مي دانند ونمي خواهند بازار کشور ملتهب باشد و گرانفروشي را تحمل نمي کنند.
وي خواستار جانمايي براي نصب دوکانکس براي فعاليت بازرسان سازمان بازرگاني به همراه قاضي تعزيرات ، در مرکز شهر و نزديک بازارهاي اصلي با مشارکت شهرداري همدان شد و اضافه کرد: نبايد به دليل فعاليت اين کانکس ها مزاحمت براي مردم و ترافيک ايجاد شود بلکه مردم بايد راحت به اين مراکز دسترسي داشته و شکايات خود را مطرح و بررسي موضوع در همانجا انجام و نتيجه معلوم شود.
استاندار با يادآوري اهميت اطلاع از موجودي انبارهاي استان، گفت: اعلام موجودي انبار براي فعالان اقتصادي مشکلي ندارد  بلکه آنها که موجودي انبار هاي خود را اعلام نمي کنند ، مشکل دارند و به دنبال اهداف ديگري هستند که بايد آنها را در دستيابي به اهداف ناکام گذاشت.
آزاد با اعلام اينکه در تنظيم بازار و کنترل قيمت ها شرکتهاي دولتي بايد همراهي بيشتري داشته باشند، تصريح کرد: اگر اين شرکت ها خلاف کنند لازم است با آنها برخورد جدي شود.
وي بر نظارت به عملکرد آن دسته از فعالان اقتصادي استان که واردات کالا با قيمت ارز مرجع داشته اند، تاکيد کرد  و خواستار مشارکت و همکاري کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در اين نظارت شد./ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.