سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يك حقوقدان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

براي تعدد جرم، اشد مجازات در قانون پيش‌بيني شده است

يك حقوقدان گفت: اشخاصي كه مرتكب جرايم مختلفي مي‌شوند در قانون مجازات اسلامي براي آنها اشد مجازات پيش بيني شده است.

 مرتضي اسلامي پناه در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، درباره توضيح شركاء و معاونين در جرم  اظهارداشت: هركسيكه  به صورت آگاهانه با شخصي در يكي از جرايم قابل تعزير يا مجازات‌هاي بازدارنده مشاركت كند و جرم اتفاق افتاده گواهي بر عمل فرد باشد، شريك در جرم محسوب و برطبق آن مجازات خواهد شد.
 
اين حقوقدان ادامه داد: همچنين اگر شخصي، فردي را تحريك يا ترغيب به ارتكاب جرمي و يا زمينه وقوع آن  را فراهم كند به عنوان معاونت در جرم تلقي مي‌‌شود.

وي با بيان اينكه  هرشخصي كه قصدارتكاب جرمي را داشته باشد مجرم تلقي نمي‌شود تصريح كرد:تنها در صورتي كه اقدامات انجام گرفته جرم باشد شخص مجرم و  به همان نسبت محكوم به مجازات خواهد شد.
 

اسلامي پناه با اشاره به مجازات پيش بيني شده در قانون براي تعدد جرم گفت:  اشخاصي كه  مرتكب جرايم مختلفي مي‌شوند در قانون مجازات اسلامي براي آنها اشد مجازات پيش بيني شده است.
  

اين وكيل پايه يك دادگستري در مورد مهمترين علل بازگشت درباره مجرمان به جرم ارتكابي در جامعه خاطر نشان كرد: اگر مجازات اعمال شده به نحوي باشد كه قدرت بازدارندگی داشته  است زمينه وقوع مجدد جرم  فراهم نخواهد شد، زیرا اگر مجرم از مجازات می‌ترسید مرتکب همان جرم نمی‌شد.


انتهاي پيام///




برچسب ها: قضایی ، قانون ، معاونت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.