سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات ضدصهيونيستي مردم ايتاليا

مردم ايتاليا در تظاهرات ضدصهيونيستي، مقامات اين رژيم را جنايتکار جنگي توصيف کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، شب گذشته مردم ايتاليا در مقابل ساختمان پارلمان اين کشور در شهر رم(پايتخت) تجمع و تحصن کردند. اين تجمع در اعتراض به حملات اسرائيل در غزه بود. فعالان فلسطيني اين تحصن ضداسرائيلي را سازماندهي کرده بودند. فعالان ضدجنگ هم روز گذشته در ديگر شهرهاي ايتاليا   ازقبيل ونيز ، پالرمو و پراوين و تورنتو تظاهرات مشابهي برپاکردند. شرکت کنندگان در اين تظاهرات خواستار آن شدند که جامعه بين المللي به کشتار فلسطيني ها در غزه پايان بدهد و  جرياني را متوقف کند که از آن با عنوان ماشين جنگي اسرائيل نام مي بردند.
يوسف سلمان در اين تظاهرات رم گفت: بنيامين نتانياهو نخست وزير و اويگدور ليبرمن وزير امور خارجه اسرائيل باحمله به غزه جنايت  جنگي مرتکب مي شوند. حملات اسرائيل به غزه درست پيش از برگزاري انتخابات سراسري در اسرائيل آغاز شده است. آيا اين تقارن زماني عجيب نيست؟
فعالان ايتاليايي در تظاهرات ديروز خود از دولت ايتاليا درخواست کردند از تشکيل کشور مستقل فلسطيني حمايت کنند که طرح آن در سازمان ملل متحد مطرح مي شود. ايتاليا يکي از راهبردي ترين شرکاي اسرائيل در زمينه علوم و فناوري است. پارلمان اسرائيل(کنست) اخيرا مجوز خريد سي فروند هواپيماي آموزشي جت پيشرفته را از شرکت ايتاليايي آلينيا آرماچي (AleniaAermacchi)  داده است. ارزش اين قرارداد هشتصد و پنجاه ميليون يورو است. افزون بر اين ، بايد توجه داشت که ايتاليا در سال دو هزار و ده با پشت سر گذاشتن آلمان به دومين شريک تجاري اسرائيل در زمينه علوم و فناوري تبديل شد و پس از آمريکا قرار گرفت.
يوسف سلمان گفت:« ايتاليا مواضعي کاملا ناهمگون و غيرمنسجم درباره رويدادهاي جاري در غزه در پيش گرفته است. ايتاليا در اين زمينه همانند ميمون عمل مي کند. به همين علت ما در اينجا در مقابل پارلمان تجمع کرده ايم . ما از دولت ايتاليا مي خواهيم تا از فلسطين به صورت مستمر حمايت کند.»
يک شهروند ديگر ايتاليايي نيز گفت:« من وقتي خبرهاي مربوط به غزه را در روزنامه هاي ايتاليايي مي خوانم بهت زده مي شوم. در عنوان اين روزنامه ها گفته شده بود که از غزه راکتهايي به سمت اسرائيل شليک مي شودحال آنکه واقعيت کاملا برعکس است.رسانه ها در ايتاليا کاملا غيرقابل اعتماد هستند.
هيلاريون کاپوچي اسقف اعظم ايتاليا در تجمع شب گذشته رم گفت: جنگ هميشه بد است. کودکان در جنگ قرباني مي شوند. بايد قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد درباره غزه اجرايي شود. بايد فلسطين کشوري مستقل شود. بايد گزينه تشکيل دو کشور مستقل اجرايي شود.
تشکيلات خودگردان فلسطين مي خواهد بيست و نهم نوامبر طرح عضويت فلسطين در سازمان ملل متحد را به عنوان عضو جديد اين سازمان مطرح کند. البته آمريکا و اسرائيل مخالف اين طرح هستند. حال سوال مطرح اين است که آيا ايتاليا اين بار از اين طرح حمايت خواهد کرد ياخير.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.