سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

راه اندازی سامانه بسته بندی سیب زمینی در اصفهان

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: برای بهبود وضعیت بازرگانی محصول سیب زمینی ، سامانه بسته بندی محصول راه اندازی می شود .

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان اصغر محسن زاده کرمانی اظهار کرد: راه اندازی این سامانه برای عرضه بهتر محصول سیب زمینی به بازار و نیز مناسب سازی برای صادرات انجام می شود.

وی با اشاره به سایر فعالیت های در دست اجرای جهاد کشاورزی اصفهان برای بهبود تولید افزود: جایگزینی سطح زیر کشت سیب زمینی استان با محصولات دیگر مانند ذرت، چغندرقند، سیر، خیار و صیفی جات و نیز استفاده از کارشناسان ناظر سیب زمینی در تولید از جمله این فعالیت هاست.

به گفته وی جهادکشاورزی استان در نظر دارد ارقام جدید سیب زمینی در مزارع را به منظور تنوع استفاده، افزایش عملکرد و اقتصادی کردن زراعت سیب زمینی کشت کند.

محسن زاده کرمانی گفت: برنامه تبلیغی و آموزشی برای افزایش مصرف سرانه سیب زمینی از طریق آموزش طبخ غذاهای حاصل از سیب زمینی می تواند باعث افزایش مصرف سرانه سیب زمینی شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی اضافه کرد: استان اصفهان هم اکنون با تولید چهارمیلیون و 500هزار عدد غده بذری و تولید هفت هزار تن غده بذری گواهی شده و مادری مقام اول در کشور را دارد.

به گفته وی جهادکشاورزی استان اصفهان برای تولید سیب زمینی با میزان کنترل شده کودهای شیمیایی و سموم با عنوان محصول سالم نیز برنامه ریزی کرده استب/.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.