سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قيام امام حسين (ع) الگوي بزرگ بر کاهش انحراف هاي اجتماعي

قيام امام حسين(ع) الگوي بزرگ و سمبلي براي تمام قشرهاي جامعه در کاهش انحراف ها و آسيب هاي اجتماعي است.

جعفر باي پژوهشگر و کارشناس آسيب هاي اجتماعي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: قيام امام حسين(ع) يک قيام اجتماعي با زيرساخت هاي مذهبي، اعتقادي، بنيان هاي ديني با احياي امر به معروف و نهي از منکر براي تمام نسل ها و گروه هاي اجتماعي در طول تاريخ است.
وي اشاره کرد: امام در زمان مواجه با اوج ناهنجاري ها، شکاف، انحراف و کج روي ها به طور کلي آسيب هاي اجتماعي و انحراف هاي ديني با تمام وجود، هستي و حضور خانواده شان، براي مقابله با اين آسيب ها در برابر باطل قيام کردند.
باي تاکيد کرد:‌ در سپاهيان امام حسين(ع) نماينده و الگوي مناسب براي تمام گروه هاي اجتماعي در همه رده هاي سني هم زنان و هم مردان براي جلوگيري از بهانه هاي مختلف در انجام انحراف، آسيب هاي اجتماعي و ارشاد، ترويج دين و کاهش اين آسيب ها وجود دارد.
وي در ادامه افزود: با تزريق اين امر که کل روزها عاشورا و همه ماه ها محرم و همه سرزمين ها کربلا و قيام عاشورا در يک نيم روز براي شناخت حق از باطل بهترين الگو و زمينه اي براي پيشگيري و مقابله با انحراف و آسيب هاي اجتماعي در جامعه امروز است.
باي با اشاره به اهميت القاي حس حق باوري در افراد گفت: حضور اصحاب و ياران خاص امام حسين(ع) در روز عاشورا، فداکاري، شجاعت و ايثار آنها در تقويت حقانيت الهي بيانگر الزام مقابله تمام افراد در طول تاريخ با باطل، انسان هاي فرصت طلب، تهاجم آنها، استعمارگران، مشرکان زمانه، انحراف ها و آسيب هاي اجتماعي است.
وي در خصوص دليل حضور حر در روز عاشورا گفت:  حر بهترين الگو براي قربانيان انحراف و آسيب هاي اجتماعي، منحرفان مسائل اجتماعي و باورهاي مذهبي، اصلاح آسيب هاي فردي، تقويت خودسازي، خودباوري و پرهيز از کج روي ها است.
باي با اشاره به  نقش  موثر حضور بانوان در واقعه عاشورا گفت: حضور بانوان در واقعه عاشورا بيانگر حجاب، عفاف، تقوا، فضيلت زنان و حفظ ارزش هاي معنوي آنها بهترين و مناسب ترين راه پيشگيري از انحراف ها، کج روي ها و آسيب هاي اجتماعي است.
وي افزود: با وجود مشکلات، شکنجه ها و تهديدهاي سپاه دشمن بانوان حاضر در عاشورا با حفظ حجاب، عفاف و ارزش هاي معنوي با رفتار مناسب خود در برابر کفار ايستادگي و مقاومت کردند.
باي در پايان افزود: امام حسين(ع) با آگاهي از جامعه کنوني، گسترش و سير صعودي آسيب هاي اجتماعي، قيام در روز عاشورا، حضور انتخاب ياران برگزيده و خاص خود بهترين راه مقابله با معضل ها، کج روي ها، انحراف و آسيب هاي اجتماعي را به تمام افراد در طول تاريخ معرفي کردند./ز
برچسب ها: قیام ، عاشورا ، کربلا ، محرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.