سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

رتبه نخست آذربایجان شرقی در جذب گردشگر خارجی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: استان از نظر جذب گردشگر خارجی رتبه نخست کشور در سال 90 را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدی امروزدر مراسم افتتاح هتل آپارتمان خانه کارگر تبریز، گفت: بر اساس آمارهای موجود طی سال گذشته 530 هزار نفر گردشگر خارجی از کشورهای مختلف برای بازدید از جاذبه ها و ابنیه های دیدنی و تاریخی وارد آذربایجان شرقی شدند.

وی گفت: در سالجاری نیز روند رو به رشد و بسیار مناسبی را در جذب گردشگران خارجی داریم که امیدواریم تعداد این افراد نسبت به سال گذشته با افزایش قابل توجهی روبرو شود.
محمدی با بیان اینکه آذربایجان شرقی جزء پنج استان برتر ایران از نظر داشتن جاذبه های گردشگری و ابنیه های تاریخی است، اظهارکرد: دولت های نهم و دهم با یک برنامه ریزی مدون و جامع در زمینه های گردشگری و توسعه امکانات مورد نیاز در این بخش وارد عرصه شد که نتایج آن امروز ملموس است.

وی با تاکید بر نقش تبلیغات و اطلاع رسانی در توسعه صنعت گردشگری، گفت: تا چند سال قبل آذربایجان شرقی یکی از فقیرترین استان ها از نظر جذب گردشگر داخلی و خارجی بود که به واسطه تقویت و گسترش اطلاع رسانی از جاذبه های گردشگری استان امروز رتبه های برتر کشوری را به دست آورده ایم.

محمدی هماهنگی و همدلی بسیار مطلوب در میان مسئولان و دستگاه های مختلف اجرایی را از جمله عوامل موفقیت آذربایجان شرقی در رابطه با جذب گردشگر عنوان کرد.

وی گفت: در حال حاضر استقبال از سرمایه گذاری در عرصه های گردشگری به دلیل هماهنگی مطلوب استانداری، شهرداری ها و میراث فرهنگی در سطح آذربایجان شرقی در سطح قابل قبولی وجود دارد. /ب

 

برچسب ها: رتبه ، نخست ، گردشگر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.