سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

کاهش کلسترول خون با مصرف شنبلیله

مصرف شنبلیله باعث کاهش کلسترول خون می شود.

 

کارشناس تغذیه و رژیم های درمانی بیمارستان بوعلی سینا ساری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: مصرف روزی 56 گرم شنبلیله بعد از 24 هفته میزان کلسترول خون را حدود 14 درصد و خطر حمله قلبی را بیش از 25 درصد کاهش می دهد.

مظفری افزود: مصرف روزی یک گرم تخم این گیاه ، میزان قند خون را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 به طور چشمگیری کاهش می دهد.

به گفته کارشناس تغذیه برای برطرف کردن آبسه ، سوختگی ، اگزما و نقرس یک قاشق غذاخوری تخم شنبلیله پودرشده را با کمی آب مخلوط کرده و سپس پارچه تمیز آغشته شده به این مخلوط را روی قسمت آسیب دیده قرار دهید.

مظفری با بیان اینکه شنبلیله کاهش دهنده کلسترول مضر است افزود: مصرف آن برای التهابات روده و معده و سوزش سردل موثر است و حافظه را تقویت می کند.

به گفته وی برگ شنبلیله سرشار از ویتامین c, k و خاصیت ضدسرطانی دارد و فیبر موجود در آن از بروز بیماریهای قلبی و عروقی پیشگیری و زایمان را آسان و شیر مادر را زیاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر حفظ سوخت و ساز بدن، مانع یبوست می شود ، خون را تصفیه کرده و سموم بدن را دفع و باعث تمیزی و تازگی سیستم گوارشی می شود.

کارشناس تغذیه و رژیم های درمانی بیمارستان بوعلی سینا ساری گفت: برای کاهش وزن چند تخم شنبلیله خیس شده در آب را ناشتا بجوید و غرغره کردن با آبی که برگهای شنبلیله در آن خیس شده است زخم دهان را درمان و آز آن پیشگیری می کند./ب

برچسب ها: شنبلیله ، کاهش ، کلسترول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.