سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

پیام عاشورا، پاسخ نه دادن به قدرت های استکباری است

امام جمعه موقت مشهد گفت: یکی از درس‌هایی که عاشورا به ملت امروز ما می‌دهد مقاومت در برابر فشارها و خواسته‌های ظالمانه استکبار است تا حدی که به هیچ خواسته آنان پاسخ مثبت ندهیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،حجت‌الاسلام محمد فرزانه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه مشهد با اشاره به عوامل عالی انسانی گفت: صداقت و راستی، تقوا، فداکاری و ایثار، خدمتگزاری به دیگر انسان‌ها، آزادی از اسارت‌های تمایلات انسانی و گسترش معروف و منکر‌زدایی را از جمله عواطف عالی انسانی است.

امام‌جمعه مشهد به فاصله گرفتن امت اسلامی از عواطف عالی انسانی در دوران پس از رحلت پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: پس از رحلت پیامبر اسلام امت اسلامی از عواطف عالی انسانی فاصله گرفت و به عواطف حیوانی نزدیک شد که این امر در دوران زعامت حضرت علی(ع) سبب بروز سه جنگ داخلی در این دوران شد.

وی بروز سه جنگ داخلی در دوران حکومت حضرت علی را تبلوری از عواطف حیوانی قدرت‌طلبی، جاه‌طلبی و جهل امت اسلامی در آن دوران دانست.

حجت‌الاسلام فرزانه افزود: پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) و در دوران حکومت حضرت علی(ع) جنگ نخجوان شکل گرفت که این جنگ مصداقی از جهل امت اسلامی در آن دوران بود.

همچنین جنگ صفین نشانه‌ایی از ظلم و نفاق امت اسلامی و جنگ جمل نیز مصداق اشرافی‌گری‌ها، زر‌اندوزی‌ها و عشق به ثروت بود.

وی در ادامه به آغاز ماه محرم اشاره کرد و گفت: قیام امام حسین(ع) و روز عاشورا برای ملت امروز ایران دارای 7 پیام مهم و اساسی است.

امام‌جمعه مشهد دومین پیام عاشورا را مقابله با فشارها و خواسته‌های ظالمانه استکبار عنوان کرد و گفت: پیامی که قیام امام حسین(ع) و عاشورا به ملت امروز ما می‌دهد این است که در مقابل فشارها و خواسته‌های ظالمانه استکبار باید مقاومت کرد و به هیچ خواسته آنان پاسخ مثبت نداد.

وی همچنین دست ذلت و دوستی ندادن به دشمن و نیز ترس از مقابله با دشمن را از دیگر پیام‌‌های قیام امام حسین(ع) دانست.

فرزانه در ادامه و در بیان دیگر پیام عاشورا اظهار کرد: یکی از پیام‌های روز عاشورا نبرد حق و باطل همه افراد امت اسلامی است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز‌جمعه به آغاز هفته بسیج اشاره کرد و گفت: از سال 57 تاکنون بسیج تمام پیام‌هایی که عاشورا برای ملت مسلمان داشته است را پیاده کرده است و در این 33 سال بسیج مصداق کاملی است از عمل کردن به درس‌ها و پیام‌های عاشورا بود.

امام‌جمعه مشهد در خاتمه خطبه‌های امروز نماز جمعه به وحشی‌گری‌های رژیم اسرائیل در غزه اشاره کرد و گفت: حکومت اسرائیل رو به زوال است و این وحشی‌گری‌ها مصداقی از شکست اسرائیل در برابر حزب‌الله است و بی‌شک اسرائیل عمری طولانی در ادامه راه نخواهد داد./س

برچسب ها: پیام ، عاشورا ، استکبار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.